غیب کردن ۵ میلیون یورو در بیمه البرز

By | ۱۳۹۹-۰۶-۲۴

حالا دیگر چند سالی از موضوع ناپدید شدن چند میلیون یورو از بیمه البرز می گذرد. ماجرایی که در نتیجه آن به شکلی عجیب ۵ میلیون یورو ناپدید شده و تاکنون نیز کسی پاسخگوی آن نبوده است.

شاید اگر به دنبال معروف‌ترین هزینه‌های نامشخص در ایران باشیم اولین عنوانی که به یاد همه می رسد ماجرای دکل‌های گمشده باشد. قرار بود پولی به شرکتی داده شود و در قبال آن دکل فورچانا به ایران وارد شود؛ ماجرا‌های خرید این دکل را حالا دیگر بسیاری می دانند اما این همه ماجرا نیست و نمونه مشابه آن را می توان موضوع پول گمشده در شرکت بیمه البرز دانست؛ جایی که پس از چهار سال، سرنوشت ۵ میلیون یورو از اموال بیت المال همچنان نامشخص است.

شرکت بیمه البرز در دوره مدیریت سید رسول تاجدار در قرارداد اتکایی، مبلغ ۵ میلیون یورو را به عنوان سهم خسارت باید از شرکتی خارجی دریافت می‌کرد.

پس از مدتی مدیران شرکت تصمیم می‌گیرند پول را به داخل کشور بیاورند؛ این در حالی است که معمولا این پول‌‌ها مانند تمام شرکت‌های بیمه‌ای معتبر در همان بانک به عنوان ذخیره ارزی باقی می‌ماند.

شرکت بیمه البرز برای بازگرداندن پولی که در حساب خارجی بوده، از فردی استفاده می‌کند که خود را نماینده صرافی دلامیر گلد ترکیه معرفی کرده است و بدون اخذ تضمین و حتی چک، مبلغ ۵ میلیون یورو با تایید مدیرعامل وقت و معاون مالی وی در شرکت بیمه البرز به حساب فردی می‌رود که هم اکنون در زندان است و مبلغ ۵ میلیون یورو نیز ناپدید شده است!
قراز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *