بیانیه پرزیدنت ترامپ در مورد اعمال محدودیت‌های تازه بر تلاش‌های هسته‌ای، موشکی و تسلیحات متعارف ایران

By | ۱۳۹۹-۰۷-۰۱

رئیس جمهوری ایالات متحده در بیانیه جدیدی،‌ از اعمال محدودیت‌های جدیدی بر تلاش‌های هسته‌ای، موشکی بالستیک، و تسلیحات متعارف ایران خبر داده است.

متن کامل این بیانیه به نقل از کاخ سفید:

من امروز اقدامات تازه‌ای را برای محدود کردن تلاش‌های هسته‌ای، موشکی بالستیک، و جنگ‌افزارهای متعارف ایران انجام می‌دهم. دولت من هرگز اجازه نخواهد داد که ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد. ما همچنین هرگز به ایران اجازه نخواهیم داد که با عرضه مقادیر بیشتری از موشک‌های بالستیک و جنگ‌افزارهای متعارف، جهان را به خطر بیاندازد. من برای اطمینان یافتن از این که چنین اتفاقی روی نمی‌دهد، فرمان اجرایی جدیدی را صادر می‌کنم، و به این ترتیب، ضمن بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران، بر بیش از ۲۴ نهاد و فرد، که از فعالیت‌های هسته‌ای، موشکی، و مرتبط با تسلیحات متعارف ایران پشتیبانی می‌کنند، تحریم‌های جدید و کنترل صادرات اعمال می‌کنم.

این فرمان اجرایی که من امروز صادر می‌کنم، دارایی‌ها و منافع در دارایی‌های [موجود در] ایالات متحده، متعلق به افرادی که در تأمین، فروش، یا انتقال تسلیحات متعارف به ایران یا از ایران نقش داشته باشند، و نیز کسانی که به ارائه پشتیبانی و خدمات فنی، آموزشی، و مالی و سایر کمک‌های مرتبط با این تسلیحات بپردازند، را مسدود می‌کند. این فرمان اجرایی برای اعمال تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران بسیار مهم است. این فرمان توانایی رژیم ایران در صدور جنگ‌افزار به تروریست‌ها و عوامل خطرناک در سراسر منطقه و نیز توانایی آن [رژیم] در دستیابی به تسلیحات برای ایجاد نیروهای خودش را به شدت کاهش خواهد داد.

دولت من امروز همچنین تحریم‌ها و اقدامات کنترل صادرات تازه‌ای را بر ۲۷ نهاد و فرد مرتبط با شبکه گسترش تسلیحاتی ایران اعمال می‌کند. این اقدامات سازمان انرژی اتمی ایران را به دلیل نقش آن در تشدید [فعالیت‌های] هسته‌ای ایران، سازمان موشکی گروه صنعتی شهید همت ایران را به دلیل تسهیل تولید و توسعه موشک‌های بالستیک، و دو نهاد ایران را به دلیل مشارکت در انتقال و تهیه سلاح‌های متعارف هدف قرار می‌دهد.

ایالات متحده اکنون تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران را بازگردانده است. رژیم ایران بارها درباره بایگانی سری تسلیحات هسته‌ای خود دروغ گفته و مانع دسترسی بازرسان بین‌المللی شده است. این امر، بیش از پیش معایب عمیق توافق هسته‌ای شکست خورده دولت قبلی را آشکار می‌کند؛ توافقی که من، ایالات متحده را از آن خارج کردم. در حالی که ایران مشغول ساخت سلاح هسته‌ای است، جهان نمی‌تواند دست روی دست بگذارد و اقدامی نکند. دولت من به عنوان بخشی از تلاش‌های‌مان برای اطمینان یافتن از این که چنان اتفاقی [دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای]‌ هرگز روی نخواهد داد، این تحریم‌ها را بازگردانده است.

اقدامات امروز من حاوی پیام روشنی برای رژیم ایران و نیز برای آن دسته از اعضای جامعه بین‌المللی که از ایستادن در برابر ایران خودداری می‌کنند، است. ایالات متحده به رژیم ایران اجازه نخواهد داد که توانایی‌هایش برای تهدید و به وحشت انداختن مستقیم سایر [کشورهای] جهان را بیش از این افزایش دهد. دولت من از همه ابزارهایی که در اختیارمان است برای متوقف کردن تلاش‌های هسته‌ای، موشکی بالستیک، و جنگ‌افزارهای متعارف ایران استفاده خواهد کرد. رژیم ایران اگر می‌خواهد آن چه که مردم ایران با تمام وجود می‌خواهند و شایسته آن هستند – یعنی یک ایران شکوفا و سعادتمند – را به آنها ارائه دهد، باید رفتارش را تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *