از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاینز به ایران پس از شش ماه وقفه

By | ۱۳۹۹-۰۷-۰۶

پروازهای شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به ایران، پس از یک وقفه شش ماهه، ‌به دلیل شیوع ویروس کرونا، از روز شنبه ۵ مهرماه، از سر گرفته شد. یک مقام فرودگاه‌های ایران ضمن تایید این خبر گفت: پس از رایزنی‌های میان دو کشور مقرر شد هفت پرواز هفتگی در مسیر استانبول- تهران و بالعکس انجام شود.

پس از شش ماه وقفه، پروازهای شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به ایران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، از سرگرفته شد. به گفته یک مقام فرودگاه‌های تهران، «در حال حاضر کلیه مسافران خروجی باید نتیجه تست منفی پی‌سی‌آر کرونا را به همراه داشته باشند، در غیر اینصورت بر اساس دستورالعمل های بهداشتی امکان صدور کارت پرواز و سوار شدن به هواپیما برای آنها وجود نخواهد داشت».

علیرضا مجذوبی، عضو هیئت مدیره و معاون بهرهبرداری فرودگاهی امام در تهران، با اشاره به وقفه شش ماه پروازهای ترکیش ایرلاینز به ایران گفت: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی قطر ایرویز و امارات در کنار تعدادی از شرکت های هواپیمایی داخلی به فرودگاه امام تهران پرواز دارند.

این مقام فرودگاه‌های تهران افزود: «بر اساس شیوه نامه سازمان هواپیمایی کشوری کلیه مسافران در بدو ورود به کشور نیز باید تست پی‌سی‌آر منفی کرونا را به کارشناسان پایگاه مراقبت بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه امام تحویل دهند و در صورت همراه نداشتن تست مربوطه، نمونه برداری از آن ها در فرودگاه انجام شده و تا حصول نتیجه به قرنطینه فرستاده می شوند».

به گفته همین منبع، از مسافران به هنگام ورود به ترمینال و مسافران ورودی به هنگام ورود به کشور تب‌سنجی انجام می‌شود. استفاده از ماسک هم در ترمینال فرودگاه الزامی است. برچسب‌های رعایت فاصله‌گذاری نیز در ترمینال نصب شده است.

علیرضا مجذوبی یادآور شد: مسافران ورودی نیز با دوربین حرارتی تب سنجی شده و پس از عبور از دستگاه ضدعفونی مسافر وارد کشور می‌شوند و بار همراه آن‌ها نیز توسط دستگاه مکانیزه ضدعفونی می‌گردد.

رادیو فرانسه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *