ابراهیم رئیسی، روحانی را به ضعیف نمایی در مقابل آمریکا متهم کرد

By | ۱۳۹۹-۰۷-۰۷

ابراهیم رئیسی، رئیس قوۀ قضائیه جمهوری اسلامی ایران، امروز دوشنبه هفتم مهر ماه نسبت به کاهش ارزش پول ملی در مقابل دلار هشدار داد و افزود که رهبر حکومت اسلامی ایران “بارها نسبت به کاهش ارزش پول ملی هشدار داده و از “میدانداران حوزۀ اقتصاد خواسته است که شبانه روز برای مقابله با این معضل تلاش کنند.”

ابراهیم رئیسی، رئیس قوۀ قضائیه جمهوری اسلامی ایران

در دو سال گذشته پول ملی ایران بیش از ٨٠ درصد ارزش خود را در مقابل دلار از دست داده و در روزهای گذشته دلار به مرز ٣٠ هزار تومان نزدیک شد.

رئیسی تلویحاً اظهارات اخیر حسن روحانی را در خصوص منشاء مشکلات اقتصادی کشور مورد انتقاد قرار داد و گفت : “ارجاع همۀ ناکارآمدی ها به اقدامات دشمن [تحریم های آمریکا] درست نیست” چون به گفتۀ رئیسی این ارجاع مصداق و نشانۀ ضعف در مقابل آمریکا است و به تعبیر او : “ضعیف نمایی ما دشمن را در تصور اثرگذاری اقداماتش و تداوم خباثت ها و توطئه هایش تشجیع می کند.”

حسن روحانی اخیراً در پاسخ به منتقدان درون حکومت از آنان خواست که در مورد منشاء مشکلات اقتصادی کشور “آدرس غلط” نداده و دولت را به جای تحریم های آمریکا مقصر جلوه ندهند. او صریحاً اعتراف کرد که تحریم های آمریکا اقتصاد ایران را فلج کرده و کشور هم اکنون در یک جنگ تمام عیار اقتصادی به سر می برد.

رئیسی همچنین با اشاره به اعتراض های جهانی به نقض حقوق بشر در ایران مدعی شد که “دشمن” با این اعتراض ها “تلاش می کند مردان و زنان شجاع ما را در عرصه های امنیتی و قضایی تضعیف کند” یا از “کارآیی باندازد”. اما، به گفتۀ رئیسی، “ملامت ها و تهدیدها دل قضات ایرانی را خالی نمی کند.”
رادیو فرانسه: ناصر اعتمادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *