احضار ۷ تن از کارگران مجتمع هفت تپه به مراجع قضایی در ارتباط با شکل گیری اعتصاب کارگران

By | ۱۳۹۹-۰۷-۰۹

 سه شنبه ۸ مهرماه، هفت نفر از کارگران نیشکر هفت‌تپه با شکایت این شرکت به پاسگاه مستقر در هفت‌تپه احضار شدند. احضار این کارگران بدلیل آنچه “تحریک کارگران برای اعتصاب در اول مهر” خوانده شده صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، امروز سه شنبه ۸ مهرماه ۹۹، با شکایت شرکت نیشکر هفت‌تپه، هفت نفر از کارگران این مجموعه به پاسگاه مستقر در هفت‌تپه احضار شدند.

بر اساس این گزارش، از جمله دلایل احضار این شهروندان “تحریک کارگران در اول مهر برای اعتصاب” بوده است.

بنابر این گزارش، هویت کارگران احضار شده “محمد امین حجازی، احمد شلاگه، رحیم حمدانی، میلاد لطیفی، محمد عبدلخانی، عظیم الکثیر و قاسم کثیر” عنوان شده است.

طی ماه های اخیر تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه بیش از دو ماه در خیابان های شهر شوش و در مقابل فرمانداری این شهر ادامه داشت. معترضان اهم مطالبات خود را پرداخت معوقات مزدی، رسیدگی به وضعیت شغلی، تعیین تکلیف شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراج شده، ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی و همچنین تمدید مهلت دفترچه‌های درمانی، عنوان کرده‌اند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *