محمدجواد حق‌شناس خطاب به روحانی: مردم با امید به شما رأی دادند/کاخ سفید، آدرس اشتباهی است

By | ۱۳۹۹-۰۷-۰۹

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ارزش پول ملی ما به طرز وحشتناکی پایین آمده است گفت: می‌خواهم به مسئولان مربوطه بگویم که آدرس اشتباه به مردن ندهند، آدرس مشکلات کاخ سفید نیست.

محمدجواد حق‌شناس در مراسم افتتاح نخستین مرکز توسعه و رونق کسب و کار در شهر تهران با بیان اینکه حال شهر ما خوب نیست، اظهار کرد: آمار افرادی که اولین بزه خود را مرتکب شده‌اند در 6 ماهه نخست امسال حدود 30 الی 35 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: برخی از این افراد از سر ناچاری مرتکب بزهکاری شده‌اند. وجود جرائمی مانند کیف‌قاپی، زورگیری، نا امن کردن حریم زنان و دختران و تعرض به حریم خصوصی آحاد جامعه به معنای گسترش روزافزون فقر است؛ فقری که متاسفانه در یک سال و نیم اخیر تعمیم پیدا کرده و در پی آن قدرت خرید مردم به شدت کاسته شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ارزش پول ملی ما به طرز وحشتناکی پایین آمده است گفت: می‌خواستم به مسئولان بگویم که آدرس اشتباه به مردم ندهند، آدرس کاخ سفید نیست! مسئولان محترمی که آدرس می‌دهید ما باید آدرس این مشکلات را درون جامعه و خودمان بیاییم مردم با امیدهای صندوق‌های رأی آمدند و ساعتها ایستادند که به شما رأی دهند، قرار نبود اینطور آدرس داده شود.
وی با بیان این پرسش که با مردم و امید آنها چکار می‌کنیم گفت: کسی نیست به شما مشورت دهد که چنین سخنانی را نگویید؟ امروزه ناامیدی بزرگترین اتفاق تلخی است که ممکن است رخ دهد و اگر از من بپرسید می‌‌گویم بزرگترین خطری که جامعه را تهدید می‌کند ناامیدی است، نباید چشممان را بر واقعیت ببندیم چرا که اگر نبینیم و نفهمیم نمی‌توانیم آن را درمان کنیم اما باید با امکاناتی که در اختیار داریم و با تلاش در این راستا عمل کنیم.
حق‌شناس ادامه داد: پیش از شروع برنامه شهردار منطقه اعلام کرد روند صدور پروانه در منطقه 9، 21 روز است در حالی که در برخی مناطق به 100 روز نیز می‌‌رسد. اگر همه همکاران من در مناطق 22 گانه براساس رویکرد این منطقه کار خود را انجام دهند دیگر نارضایتی ناشی از این موضوع را شاهد نخواهیم بود ولی اکنون خطابم به حناچی شهردار تهران است و از آنها می‌پرسم که چه کار می‌کنند؟ چرا باید چنین اختلاف فاحشی در روند امری مانند صدور پروانه وجود داشته باشد. اینجا نمی‌توانم دولت را خطاب قرار دهم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چندی پیش با همت آقای نظری عضو جوان شورای شهر و برخی دیگر از اعضای شورا کمپین جمع‌آوری فیلتر سیگار در خیابان ولی‌عصر انجام شد در عرض کمتر از 2 ساعت در محدوده منتهی به پارک ملت 22 کیلو فیلتر سیگار جمع‌آوری شد و این در حالی است که این محیط هر روز تمیز می‌شود.
آیا انداختن فیلتر سیگار به شورای شهر و دولت مربوط می‌شود؟ پس مسئولیت اجتماعی‌مان کجاست؟ سالانه 5 میلیارد فیلتر سیگار روی زمین انداخته می‌شود و هر فیلتر می‌تواند یک متر مکعب از زمین، یک کیلو خاک و یک لیتر آب را آلوده و از مدار مصرف خارج کند.
حق‌شناس ادامه داد: در کنار هر سطل آشغال حدود 100 الی 150 فیلتر سیگار وجود داشت، اینجا شهروندان خطاب قرار می‌گیرند و این پرسش مطرح می‌شود که چرا فیلترها را روی زمین می‌اندازند.
وی در پایان سخنان خود خطاب به مسئولین حاضر در این مراسم گفت: مسیری که طی می‌کنید درست است و اگر بخواهیم به سمت کاهش آسیب‌ اجتماعی برویم باید به تسهیل‌گری در امر اشتغال بپردازیم. امیدوارم این مرکز به یک مرکز فرامندطقه‌ای تبدیل شد و در سایر پهنه‌های شهر شاهد افتتاح موارد مشابه آن باشیم.
قطعا این مسیر به ما کمک خواهد کرد که اگر قرار است کمکی به افراد آسیب دیده شود‌،‌ از این مجرا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *