یک مجروح در اثر اصابت ۵ خمپاره جنگ قره باغ به خاک ایران

By | ۱۳۹۹-۰۷-۱۱

علی امیری‌راد، فرماندار شهرستان “خداآفرین” از تخریب دو واحد مسکونی بر اثر اصابت خمپاره به روستایی در این شهرستان خبر داد.

او به خبرگزاری ایسنا گفت، در ادامه درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان پنج قبضه خمپاره‌ کاتیوشا به روستای پرویزخانلو در شهرستان خداآفرین اصابت و دو واحد مسکونی را تخریب کرد. در این میان یک کودک شش‌ساله “آسیبی جزئی” دید و به مرکز درمانی منتقل شد.

امیری‌راد با تأکید بر این که این حادثه تلفات جانی نداشته افزود: «فرمانده تیپ مرند، ارتش و سپاه در منطقه حضور دارند و در حال بررسی هستند.»

۴ تن از نمایندگان آیت‌الله خامنه‌ای در استان‌ها: قره‌باغ متعلق به جمهوری آذربایجان است

۴ تن از نمایندگان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی٬‌در چهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در بیانیه ای مشترک گفته‌اند قره‌باغ به جمهوری آذربایجان تعلق دارد.

محمدعلی آل‌هاشم، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در استان آذربایجان‌شرقی، حسن عاملی نماینده او در استان اردبیل، علی خاتمی نماینده او در استان زنجان و مهدی قریشی نماینده او در استان آذربایجان‌غربی در بیانیه خود آورده‌اند: «هیچ تردیدی در تعلق قره‌باغ به (جمهوری) آذربایجان و اشغال آن و لزوم بازگشت این اراضی به (جمهوری) آذربایجان، کشور اهل‌بیت نیست و دولت (جمهوری) آذربایجان در بازپس‌گیری این اراضی کاملا قانونی و شرعی عمل کرده است.»

این چهار تن تاکید کردند: «جمهوری اسلامی بالاترین کمک و حمایت را در طول اشغال قره‌باغ به (جمهوری) آذربایجان داشته و در تمام محافل بین‌المللی از تمامیت ارضی آذربایجان دفاع کرده و وزارت امور خارجه نیز اخیرا دوباره بر تمامیت ارضی آذربایجان در غائله اخیر تأکید کرده است. اگر عنایات جمهوری اسلامی در بدو اشغال قره‌باغ نبود قطعاً اشغال تا باکو امتداد می‌یافت.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حال حاضر نیز تنها راه زمینی (جمهوری) آذربایجان برای نخجوان، خاک جمهوری اسلامی است که ایران سخاوتمندانه آن را در اختیار دولت (جمهوری) آذربایجان قرار داده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *