«جلسه سران سه قوه لغو شد، تهران را خلوت کنید!»

By | ۱۳۹۹-۰۷-۱۵

عضو هیئت رئیسه مجلس، تصمیم روحانی را «خجالت آور» خواند

حسن روحانی رئیس جمهور ایران جلسه سران سه قوه را که قرار بود طی روزهای آتی برگزار شود لغو کرد.

این تصمیم پس بازدید محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، از بخش کرونای بیمارستان امام خمینی در تهران، اعلام شد.

لغو این جلسه واکنش نمایندگان مجلس را در پی داشت. احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس، در واکنش به لغو جلسه سران سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه، تصمیم رئیس جمهور را «خجالت آور» توصیف کرد.

همزمان، مینو محرز متخصص بیماریهای عفونی و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران، لغو نشست سران قوا از سوی حسن روحانی به دلیل بازدید محمدباقر قالیباف از بخش بیماران مبتلا به کرونا را اقدامی درست خواند.

خانم محرز گفت:«مجلس و بقیه ادارات هم باید یا تعطیل یا بسیار خلوت شوند».

آقای روحانی در روزهای گذشته نیز در جلسه رای اعتماد وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهادی دولت خودش در مجلس شورای اسلامی هم حاضر نشد. در روزهای گذشته، بخصوص در جلسه تایید صلاحیت وزیر صمت، نمایندگان مجلس به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مورد انتقادهای گسترده ای قرار گرفتند. تصاویری از این جلسه منتشر شد که نمایندگان را یا در حال دست دادن یا در فاصله بسیار نزدیک از یکدیگر نشان می داد.

روزدوشنبه هم بازدید آقای  قالیباف از بخش بیماران کرونایی بدحال در بیمارستان امام خمینی تهران واکنش های بسیاری در پی داشت که او را به «تبلیغات نادرست انتخاباتی» متهم می کرد. در محافل سیاسی ایران گفته می شود محمدباقر قالیباف خودش را برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آماده می کند.

در پی این بازدید حسن روحانی، جلسه سران سه قوه را که مقرر بود در این هفته برگزار شود به دلیل احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق محمدباقرقالیباف لغو کرد.

امروز سه شنبه، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران با اشاره به اعتراض نمایندگان مجلس به رئیس جمهور گفت که  اخبار چند روز گذشته را رصد کرده  و آن را  برای افکار عمومی مضر می داند. آقای ربیعی گفت:« بی انصافی است که اتهام به رئیس دولت و اعضای دولت می زنند و تعبیر بدی به کار می برند.»

سخنگوی دولت گفت که «عده ای با حمله به دولت تخلیه می شوند.»

سخنگوی دولت همچنین افزود که پیشنهاد لغو و تعویق چند روزه در برگزاری جلسه سه قوه با مشورت وزیربهداشت به رئیس جمهور صورت گرفته است.

به گفته آقای ربیعی، در شرایطی که رئیس مجلس  از بخش بیماران بسیار بدحال کرونائی بازدید کرده است  امکان حضور در جلسه سران سه قوه را ندارد.

او افزود: «البته سرکشی (به بیمارستان ها) هم امر نکوئی هست اما امر نکو باید در شرایطی بوده باشه که سرکشی زمان مناسبی با نظر وزرات بهداشت باشد.»

علی ربیعی گفت زمان برای تشکیل جلسه فراوان است بعد از یک مدت اطمینان بر اساس نظر وزارت بهداشت حتما جلسه برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *