موج جدید مهاجرت در میان ورزشکاران؛ قهرمان پارالمپیک هم تبعه ترکیه شد

By | ۱۳۹۹-۰۷-۱۷

دومین ورزشکار پارالمپیکی دوومیدانی ایران هم تابعیت کشور ترکیه را پذیرفت تا بعد از این برای این کشور به میدان برود.

به گزارش همشهری آنلاین محسن کائدی ورزشکار پارالمپیکی ایران با انتشار تصاویری در صفحه شخصی اش خبر از تغییر تابعیتش داد. برنده مدال طلای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در ماده پرتاب چکش و نقره پرتاب وزنه این مسابقات با تغییر تابعیت از این پس برای کشور ترکیه در رقابت‌های بین‌المللی به میدان خواهد رفت. کائدی همچنین در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در برزیل نیز موفق به کسب دو مدال برنز در مواد پرتاب وزنه و پرتاب چکش شده بود

پیش از کائدی محمد خالوندی دیگر دومیدانی کار پارالمپیکی ایران و دارنده دو مدال طلا از پارالمپک در سال ۹۸ به ترکیه مهاجرت و تابعیت این کشور را پذیرفته بود. هر دو ورزشکار برای اینکه بتوانند در ترکیب تیم ملی ترکیه به میدان بروند باید دو سال از مسابقات ملی به دور باشند که ملی‌پوشان سابق ایران این شرایط را پذیرفته اند.

مهاجرت ورزشکاران ایرانی و پذیرش تابعیت توسط آنها اتفاق جدیدی نیست اما این موج جدیدا به ورزشکاران پارالمپیکی هم رسیده است تا ظرف دو سال گذشته چندین ملی‌پوش ایرانی تن به تابعیت و مهاجرت به سایر کشورها بدهند.

سال ۹۷ پوریا جلالی تیرانداز پارالمپیکی کشورمان که برای شرکت در مسابقات تیروکمان به هلند اعزام شده بود، با پایان بازی‌ها از بازگشت به ایران خودداری کرد و تبعه هلند شد.

پیش از او هم سامان بلاغی بسکتبالیست مطرح تیم ملی با ویلچر ایران که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان کشورمان بود پس از مسابقات جهانی سال ۱۳۹۷ آلمان از اردو جدا شد و به این کشور پناهنده شد. بلاغی مدتی است که برای تیم ملی آلمان به میدان می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *