مدیرکل روابط بین الملل وزارت ورزش جمهوری اسلامی: در قضیه اسرائیل مردم با حکومت هم نظر نیستند

By | ۱۳۹۹-۰۷-۱۸

فرشید طهماسبی، مدیرکل روابط بین الملل وزارت ورزش جمهوری اسلامی ایران از اختلاف نظر بین مردم و حکومت در مورد دستور خودداری ورزشکاران ایرانی از رقابت با ورزشکاران اسرائیلی سخن گفته است.

آقای طهماسبی در گفتگو با رادیو ورزش که متن آن در یوتیوب هم بازنشر شده، در مورد وضعیت ورزش ایران در صحنه بین المللی گفته است: “ما در قضیه اسرائیل باید شفاف بگوییم.”

این مقام وزارت ورزش افزوده است: “در قضیه اسرائیل به هر حال مردم ما نظری دارند و این نظر، نظر دولت و حکومت نیست و این یک واقعیت است.”

وی خواستار هماهنگی تشکیلات حکومتی از جمله وزارت خاجه، مجلس و دولت برای پیشبرد موقعیت ورزش ایران در سطح بین المللی شده است.

خودداری ورزشکاران ایرانی از رقابت با ورزشکاران اسرائیلی از سیاست های ثابت جمهوری اسلامی بوده است اما در سال های اخیر خبرساز شده و مشکلاتی را در پی آورده است.

در برخی موارد، به ورزشکاران ایرانی دستور داده شده است که با باخت عمدی، به رده های بالاتر ورزشی راه نیابند تا با رقیب اسرائیلی مواجه نشوند. این رفتار به عنوان تقلب در رقابت ورزشی مورد پیگیری قرار داشته و نهادهای ورزشی جهان اخیرا ایران را برای توضیح در این مورد و غیرسیاسی کردن ورزش تحت فشار قرار داده اند.

مقامات و رسانه های جمهوری اسلامی نیز در موارد متعدد این نوع رفتار را تایید کرده و حتی مورد تشویق قرار داده اند.

این روش همچنین باعث شده است چند ورزشکار ایرانی از رقابت برای کشورشان چشم بپوشند و به کشورهای دیگر پناهنده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *