گزارش شورای ملی مقاومت درباره فعالیت دو سایت سرخه‌حصار و مریوان برای «ساخت بمب اتمی»

By | ۱۳۹۹-۰۷-۲۵

شورای ملی مقاومت ایران، شاخه سیاسی سازمان مجاهدین خلق، با برگزاری یک نشست خبری در واشینگتن اعلام کرد که دو سایت سرخه‌حصار در تهران و مریوان در آباده برای «ساخت سلاح هسته‌ای» فعالیت می‌کنند.

علیرضا جعفرزاده، عضو ارشد شورای ملی مقاومت، در نشست خبریکه روز جمعه ۲۵ مهرماه برگزار شد، اعلام کرد که این سایت‌ها در اختیار «سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی» موسوم به «سپند» با ریاست محسن فخری‌ زاده است.

به گفته جعفرزاده، احداث سایت سرخه‌حصار از سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شده است. او تصاویر هوایی از محل این سایت را نشان داد و اعلام کرد که در جنوب سایت سرخه‌حصار، سایت اتمی خجیر واقع شده است.

بر اساس این گزارش، این سایت در بزرگراه تهران- دماوند قرار دارد و یک منطقه کاملا نظامی است.

جعفرزاده گفت که در سال ۲۰۱۷ میلادی بخش‌های مربوط به «سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی» از جمله گروه ژئوفیزیک به این مکان نقل مکان کرد.

او انجام آزمایش انفجار در تونل زیرزمینی را از جمله اقدامات انجام شده در این سایت ذکر کرد و افزود که جمهوری اسلامی در سال ۲۰۰۲ میلادی نیز این تست‌ها را در منطقه‌ای در سمنان انجام داده بود.

جعفرزاده گفت که جمهوری اسلامی زلزله‌سنج‌های حساس را برای این سایت از طریق دلالان و به اسم کشورهای دیگر خریداری کرده است.

عضو ارشد شورای ملی مقاومت اعلام کرد که گروه ژئوفیزیک سازمان موسوم به «سپند» پیش از این در سایت مژده فعالیت می‌کرد که این سازمان پیش از این آن را افشا کرده بود.

جعفرزاده درباره سایت دوم نیز گفت که سایت مریوان در نزدیکی شهر آباده در استان فارس نیز دو سال پیش فاش شد و مدارک نشان داد حکومت ایران چند آزمایش مربوط به ساخت سلاح هسته‌ای را در این سایت انجام داده است.

جعفرزاده اعلام کرد که این سایت و منطقه اطراف آن در اختیار سپاه پاسداران است.

او گفت که یک مهندس سپاه پاسداران به نام هاشمی‌تبار در ساخت مراکز سری سپاه پاسداران دست دارد و این سایت را نیز او احداث کرده است.

جعفرزاده گفت که سعید برجی، خداداد میهمی و حسین غفوری، بر روی پروژه‌ای به نام احمدآباد کار می کردند و احتمال زیادی وجود دارد که احمدآباد همان سایت مریوان در آباده باشد.

به گفته این عضو ارشد شورای ملی مقاومت، سعید برجی در ساخت محفظه‌های انفجار در پارچین نقش داشته و با متخصصان اوکراینی همکاری داشته و آژانس انرژی اتمی به دنبال تحقیق درباره اقدامات انجام شده است.

تخریب تجهیزات سایت آباده در سال ۲۰۱۹

او اضافه کرد که ساکنان این منطقه از ورود به محوطه سایت آباده و اطراف آن منبع شده‌اند و حتی سنگ‌های معدنی حوالی این سایت هم در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفته است.

جعفرزاده گفت که بعد از افشای مشخصات و موقعیت این سایت، سپاه پاسداران در ماه جولای سال ۲۰۱۹ میلادی همه تاسیسات آن را از بین برد چون به گفته او «وجود این تاسیسات می‌توانست ثابت کند که آزمایش‌های مرتبط با سلاح اتمی» انجام شده است.

براساس توافق ماه گذشته مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تهران که به اختلاف ها بر سر دسترسی به سایت های هسته ای ایران پایان داد، آژانس در مهر ماه از دومین سایت مشکوک به فعالیت‌های هسته‌ای ایران بازدید کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشکوک بود که در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، در دو محل در «حومه تهران» و «اطراف شهرضای اصفهان» فعالیت‌های هسته ای گزارش نشده ای صورت گرفته است.

در برخی گزارش‌های آژانس آمده است احتمال می‌‌رود این دو سایت در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ ، با هدف از بین بردن رد اورانیوم و فعالیت‌های هسته‌ای تخریب شده‌اند. آژانس ماه‌هاست که خواهان بازدید از دو سایت مذکور بود و مخالفت ایران با دسترسی بازرسان آژانس باعث بروز تنش های دیپلماتیک در ماه اخیر شده بود.

با این حال به گفته سازمان مجاهدین خلق، بازدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این سایت‌ها بعد از پاکسازی ردپای تلاش‌ها برای دستیابی به سلاح اتمی انجام شده است.

جعفرزاده همچنین گفت که «سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی» در سال ۲۰۱۱ میلادی ایجاد شده و به فعالیت‌های مربوط به تولید تسلیحات اتمی ادامه می‌دهد.

عضو شورای ملی مقاومت تاکید کرد که برجام مانع اقدامات جمهوری اسلامی برای دستیابی به سلاح اتمی نشده است.

سازمان مجاهدین خلق در سال‌های گذشته بارها برای افشای برنامه اتمی ایران نشست‌های مطبوعاتی برگزار کرده است.

از جمله سایت‌های اتمی نطنز و اراک در سال ۱۳۸۱ برای نخستین بار از سوی این سازمان افشا شدند.

کنفرانس خبری روز جمعه شورای ملی مقاومت همزمان با رقابت‌های انتخاباتی آمریکا برگزار شده است.دولت دونالد ترامپ در ماه های اخیر فشار بر ایران را افزایش داده است.

خروج از برجام و کشتن قاسم سلیمانی از جمله مهم‌ترین اقدامات دونالد ترامپ در قبال جمهوری اسلامی بود.
ایران اینترنشنال:

One thought on “گزارش شورای ملی مقاومت درباره فعالیت دو سایت سرخه‌حصار و مریوان برای «ساخت بمب اتمی»

  1. moe

    این آشغال هاى ورشکسته خائن مریدان صدام گور به گور شده چى فکر مى کنند که مى توانند راى مردم ایران را به نفع خود بدست بیاورند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *