رحیم رحمان‌زاده، جراح ایرانی: اگر خامنه‌ای مملکت را ترک کند، مردم او را می‌بخشند

By | ۱۳۹۹-۰۷-۲۶

رحیم رحمان‌زاده، پزشک و جراح باسابقه ایرانی ساکن آلمان، در گفت‌وگوی اختصاصی با ایران‌اینترنشنال درباره نامه اخیر خود به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، گفت: «اگر آقای خامنه‌ای مملکت را ترک کند، ملت ایران ایشان را می‌بخشند.»

این جراح ۸۶ ساله ایرانی که از رییس جمهوری آلمان «نشان افتخار شایستگی» دریافت کرده، در نامه اخیرش به خامنه‌ای به شدت به سرکوب مخالفان، حبس فعالان سیاسی و ‌مدنی و اعدام مخالفان اعتراض کرده است.

رحمان‌زاده که در کارنامه حرفه‌ای خود ریاست برخی از بیمارستان‌های آلمان را دارد، در گفت‌وگو با ایران‌اینترنشنال با تاکید بر این که حتما خامنه‌ای از آنچه در ایران می‌گذرد مطلع است، گفت: «اینکه چرا به خودشان اجازه می‌دهند مملکت را این گونه اداره کنند، من نمی‌توانم تصور کنم ایشان چه فکر می‌کنند.»

در حالی که در اعتراضات اخیر در ایران شعارهایی در ستایش رضاشاه پهلوی سر داده شده، این جراح ، گفت: «الان از سلسله پهلوی را با آن ایراداتی که گرفته بودند همه خواهانش هستند. می‌بینید که [مردم] فهمیدند که آنان چه خدمتی به مملکت کردند.»

این جراح مفاصل و استخوان که در طول جنگ ایران و عراق، بسیاری از زخمی‌شدگان جنگ را به طور رایگان درمان کرد، همچنین به اعدام معترضان سیاسی در ایران اشاره کرد و گفت: «الان گریه می‌کنم که نوید افکاری و امثال او را اعدام کردند. من شخصا گریه کردم و گریه می‌کنم.»

رحمان‌زاده با تاکید بر این که «اصولا مخالف هر نوع اعدام و هر نوع کشتار هستم»، نسبت به سرنوشت رهبر جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت: «من نمی‌خواهم که آقای خامنه‌ای را به آن روز ببینم که مثل صدام حسین و قذافی، چنان وضعی برایش پیش بیاید.»

او پیشتر در نامه‌ خود خطاب به خامنه‌ای نوشته بود: « امروز که این نامه را به عنوان یک اتمام حجت برای شما می‌نویسم، می‌دانم این نامه همچون تیری است که آرش بر چله جانش نهاد، پیکر خویش را پاره پاره کرد تا مرزهای ایران زمین و مرزهای انسانیت تعیین شود.»

این جراح ایرانی اهل آذربایجان که در سال‌های اخیر برنده «نشان تبریز» نیز شده، خطاب به خامنه‌ای نوشت: «شما مالک کشور بزرگ ایران نیستید، و حق ندارید سرزمین ما را در اختیار بیگانگان بگذارید. شما میزبان تاریخ هم نیستید، به عنوان یکی از میهمانان، اگر می‌خواهید ورشکستگی خود را توسط نزولخواران چینی بخیه بزنید، کشور بزرگ ایران را وجه المعامله نکنید، از خودتان مایه بگذارید. تا در لجنزار اختلاس و دروغ و مردم‌کشی و ایران‌ستیزی و وطن‌فروشی غرق نشده‌اید، خودتان را نجات دهید.»

در پایان نامه رحیم رحمان‌زاده به رهبر جمهوری اسلامی آمده است: «همین امروز برخیزید و راه بیفتید، در جایی دنج آخر عمرتان را سپری کنید. ایران ورشکسته و ویران شده را برای مردمش به یادگار بگذارید. جوانان و میهن‌پرستان ما، این سرزمین را باز دوباره خواهند ساخت، اگرچه با استخوان خویش.»

در طول سه دهه‌ای که از رهبر علی خامنه‌ای می‌گذرد، شمار زیادی از روشنفکران و متخصصان و همچنین شهروندان عادی به او نامه‌های سرگشاده نوشته و از اقدامات او انتقاد کرده‌اند. برخی از نویسندگان این گونه نامه‌ها به زندان افتادند و علی‌اکبر سعید سیرجانی نیز در زندان به قتل رسید.
ایران اینترنشنال :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *