آمریکا سفیر ایران در عراق را تحریم کرد

By | ۱۳۹۹-۰۸-۰۲

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه دوم آبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق، را در فهرست تحریمی خود قرار داده است.

ساختمان خزانه‌داری آمریکا در خیابان پنسیلوانیا در واشینگتن

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، می‌گوید، ایرج مسجدی یک ژنرال سپاه است که هدایت و حمایت از گروه‌هایی را به عهده دارد که باعث کشته و مجروح شدن نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق شده‌اند.

استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا هم گفته است، حکومت ایران در راستای پیشبرد برنامه‌های بی‌ثبات‌کننده برون‌مرزی خود، اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران را به عنوان سفیر در کشورهای منطقه منصوب می‌کند، این امر امنیت و حاکمیت عراق را معرض تهدید قرار داده است.

وزیر خزانه داری آمریکا اضافه کرده است: ایالات متحده به استفاده از همه ابزارها و اختیارات در دسترس خود ادامه می‌دهد تا تلاش‌های حکومت ایران و مقام‌های سپاه قدس که قصد دخالت در امور ملت‌های مستقل از جمله اثرگذاری در انتخابات آمریکا را دارند، هدف قرار دهد.

اشاره استیو منوچین به اظهارات روز گذشته یک مقام اطلاعاتی آمریکا است که گفته بود٬ ایران عامل ارسال ایمیل‌های تهدید آمیز برای ایجاد ترس و وحشت در رای دهندگان در چهار ایالت آمریکا است.

در همین زمینه، وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه پنج نهاد و موسسه با جمهوری اسلامی را در ارتباط با دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا سپاه پاسداران، نیروی قدس، موسسه بیان رسانه گستر، اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی را به دلیل «تلاش برای اثرگذاری روی انتخابات آمریکا را مورد تحریم قرار داده است.

جان راتکلیف، مدیر امنیت ملی آمریکا، در کنفرانس خبری روز گذشته گفت، ایران و روسیه به اطلاعات شماری از رای دهندگان دست یافته‌اند.

مدیر امنیت ملی آمریکا تصریح کرد٬ هدف این اقدام، اثر گذاری بر افکار عمومی و ضربه زدن به اعتماد عمومی به انتخابات است.

جان راتکلیف اضافه کرده بود، ما شاهد بودیم که ایران ایمیل‌ها جعلی فرستاده تا رای دهندگان را مرعوب کند و ضمن دامن زدن به ناآرامی اجتماعی به رئیس جمهوری ترامپ ضربه بزند.

ایران روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات مقام‌های امنیتی آمریکا مبنی بر «دخالت» جمهوری اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، سفیر سوئیس را که حافظ منافع ایالات متحده در تهران است، احضار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ظهارات مقام‌های آمریکایی در زمینه «دخالت» ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده و آنها را «تکراری، ساختگی، ناشیانه و متقلبانه» خوانده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «برای تهران هیچ تفاوتی نمی‌کند کدام یک از دو کاندیدای فعلی راهی کاخ سفید شود.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر سال جاری برگزار خواهد شد. در این انتخابات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با جو بایدن، نامزد حزب دموکرات رقابت خواهد کرد.

رادیو فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *