اعمال محدودیت‌ یک‌هفته‌ای در ۴۳ «شهرستان بحرانی» ایران

By | ۱۳۹۹-۰۸-۰۳

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ «شهرستان بحرانی» کشور بر اساس آمار ابتلا به کرونا از روز دوشنبه، پنجم آبان‌ماه، به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سیما سادات لاری روز شنبه، سوم آبان، با بیان این که این محدودیت‌ها در گروه مشاغل دو، سه و چهار از روز دوشنبه به مدت یک هفته اعمال می‌شود، از احتمال تمدید آن «در صورت لزوم» در هفته بعد خبر داد.

به گفته خانم لاری، در جلسه روز پنج‌شنبه هفته گذشته با حضور رئیس جمهوری و روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شده است که از روز دوشنبه تا پایان این ماه، حضور کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در تهران تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون ۳۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا جان خود را در کشور از دست داده‌اند و مدت یک هفته است که آمار جان‌باختگان از ۳۰۰ نفر در روز گذشته است.

نایب رئیس کمیسیون درمان مجلس هم روز شنبه، ۳ آبان، با پیش‌بینی آغاز موج سوم اپیدمی کرونا در کشور، هفته‌های پیش رو را «سخت‌ترین روزهای دوران شیوع کرونا» توصیف کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت فهرست ۴۳ شهرستان بحرانی که مشمول اعمال محدودیت یک هفته‌ای خواهند شد را به این شرح اعلام کرد: شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، چاراویماق، عجب شیر، مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های پیرانشهر، ماکو و مهاباد از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف آباد از استان اصفهان و شهرستان‌های ایوان و دره شهر از استان ایلام، شهرستان‌های دماوند و ورامین از استان تهران، درگز از استان خراسان رضوی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، خرمدره از استان زنجان، شاهرود از استان سمنان، استهبان از استان فارس، بانه و بیجار از استان کردستان، بافت، بردسیر، رفسنجان از استان کرمان، اسلام آباد غرب، پاوه و گیلان غرب از استان کرمانشاه، گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، الیگودرز، پلدختر، دورود و کوهدشت از استان لرستان، دلیجان از استان مرکزی، تویسرکان، رزن و نهاوند از استان همدان، ابرکوه، خاتم و مهریز از استان یزد.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *