استقرار تجهیزات نظامی ایران در مرز خداآفرین

By | ۱۳۹۹-۰۸-۰۴

پس از انتشار گزارش‌ها و ویدئوهایی درباره استقرار تجهیزات نظامی ایران در مرز خداآفرین، یک فرمانده سپاه پاسداران اعلام کرد که اعزام یگان‌های این نیرو به این منطقه با هدف «صیانت از منافع ملی» انجام شده است.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، در بازدید از نقاط مرزی شهرستان خداآفرین گفت که اعزام و استقرار یگان هایی از نیروی زمینی سپاه در این منطقه «در راستای اهداف و صیانت از منافع ملی و همچنین تامین امنیت و آرامش مردم منطقه» انجام شده است.

در روزهای گذشته گزارش هایی درباره استقرار حدود ۳۰ تانک و نفربر زرهی در این منطقه منتشر شده بود. ویدئوهایی نیز از اعزام این تجهیزات به این منطقه منتشر شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه در جریان دور جدید درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بیش از ۱۰۰ راکت به شهرستان خداآفرین اصابت کرده، تاکنون چندین بار تهدید کرده‌اند که «بی‌تفاوت نخواهد ماند».

شهرستان مرزی خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق شهر تبریز و در حاشیه رودخانه ارس در ضلع جنوبی منطقه درگیری نظامی بین ارتش‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان واقع شده است.

از دور جدید درگیری نظامی بین ارمنستان و آذربایجان حدود یک ماه می گذرد و هر دو آتش بس که با میانجیگری روسیه امضا شد دوامی نداشت و شکست خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *