مرگ دلخراش مردی در مشهد در پی آزار و بدرفتاری پلیس

By | ۱۳۹۹-۰۸-۰۴

ویدیوهایی به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده که نشان می‌دهد یک مامور نیروی انتظامی در مشهد، مرکز خراسان رضوی، مردی را در شهرک حجت آزار می‌دهد. قوه قضائیه ایران اعلام کرده که برای رسیدگی به این موضوع پرونده‌ای تشکیل شده است.

خانواده این مرد می‌گویند او که ۲۸ سال داشته، قبل از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

بعد از انتشار این ویدئو، خبرگزاری میزان به نقل از مهدی اخلاقی، دادستان نظامی استان خراسان رضوی نوشت: “پرونده‌ای در این ارتباط در دادسرای نظامی خراسان رضوی تشکیل شده و خانواده متوفی نیز شکایت خود را به این دادسرا اعلام کرده‌اند.”

در ویدئو مشخص است که این مرد به نام مهرداد سپهری دست‌هایش بسته شده است. و یک مامور نیروی انتظامی بارها با شوکر و اسپری فلفل او را شکنجه می‌دهد.

یکی از اعضای خانواده این فرد به خانواده او به بی‌بی‌سی گفته‌ که مهرداد سپهری “بر اثر خفگی با گاز فلفل در خودروی نیروی انتظامی جان باخته است.”

براساس گفته‌های خانواده، “پزشکی قانونی به طور شفاهی دلیل مرگ را تایید کرده است”. خانواده او می‌گویند که “مهرداد سپهری وقتی بیهوش بوده به خودروی پلیس منتقل شده است.”

آخوند اخلاقی، دادستان نظامی خراسان رضوی گفته است: “معاون دادستان نظامی خراسان رضوی با حضور در پزشکی قانونی پس از کالبدشکافی، دستور نمونه‌برداری از ریه و بررسی تأثیر اسپری بر مرگ متوفی را صادر کرده است.”

تصاویری که هنگام شناسایی جسد گرفته شده، آثار ‌‌ضرب و جرح را نشان می‌دهد.

روز جمعه ۲ آبان مراسم درگذشت مهرداد سپهری برگزار شده است.

در هفته گذشته انتشار یک ویدئوی دیگر هم خبرساز شده بود که در آن مامور نگهبانی شهرک مسکونی پالایشگاه نفت در آبادان در استان خوزستان یک زن را آزار می‌داد و بدنش را لمس می‌کرد. و همزمان دو زن و یک مرد دیگر دستها و موهای این زن را گرفته بودند و او را کتک می‌زدند.

به گزارش خبرگزاری قوه قضائیه ایران، این پرونده به شعبه بازپرسی دادسرای نظامی خراسان رضوی ارجاع شده تا “در اسرع وقت” این واقعه را بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *