«چالش اکسیژن‌رسانی» به بیماران کرونایی در ایران

By | ۱۳۹۹-۰۸-۱۴
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که هنوز به مرحله «ثبات بیماری» کرونا نرسیده‌ایم از «مصرف بی‌سابقه اکسیژن» در بیمارستان‌ها در شرایط کنونی «اوج بیماری» خبر داد.

دکتر فرشاد علامه روز چهارشنبه، ۱۴ آبان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که تقریبا همه تخت‌های بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بیماران کرونا اختصاص داده شده بود پر شده‌اند از اضافه کردن تخت جدید به بیماران کرونایی خبر داد.

آقای علامه بحث «اکسیژن‌رسانی» به بیماران مبتلا به کرونا را نوعی «چالش در سطح کشور» خواند و گفت: «حداقل در بیمارستان‌های دولتی که زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند، مشکل عمده‌ای برای اکسیژن نداریم، اما هیچ‌گاه چنین میزانی از مصرف اکسیژن سابقه نداشته است.»

بر اساس آخرین آمار رسمی کرونا در ایران، تعداد جان‌باختگان در یک شبانه‌روز هم‌چنان بیش از ۴۰۰ نفر و تعداد مبتلایان به ۹ هزار نفر اعلام شده است.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران در گفت‌وگوی اخیر خود، رقم واقعی عدد مبتلایان به کرونا در ایران را «خیلی بزرگ‌تر» از عددی دانست که اعلام می‌شود.

علیرضا زالی ، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران هم به تازگی اعلام کرد که «با توجه به تعداد بیماران بدحال در بیمارستان‌های پایتخت، در سه هفته آینده انتظار کاهش فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *