پیشنهاد نماینده مجلس, جواد کریمی قدوسی: معیشت مردم را به دست سپاه بدهیم

By | ۱۳۹۹-۰۸-۱۷

تلاش سپاه برای به دست گرفتن کلیه امور حاکمیتی ادامه دارد

عضو جبهه پایداری خواهان واگذاری اقتصاد به سپاه شد – اقتصاد نیوز

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است تنها راه‌حل مشکل اقتصادی و معیشت مردم، واگذاری کامل امور به سپاه است. وی این موضوع را در راستای درخواست دولت اعلام کرد.

جواد کریمی قدوسی که به اظهار نظرهای جنجالی مشهور است، در توییتر خود نوشت: «اقتصاد افسارگسیخته و معیشت مردم را چاره‌ای نیست جز آنکه به ستون محکم سپاه بسته شود تا رام گردد. ورود رسمی سپاه به این عرصه با خواسته دولت و وزارتخانه‌های صمت و کشاورزی برای انقلاب خواهد بود و ملت عزیز نیز به‌زودی شاهد آرامش و ثبات در اقتصاد کشور خواهند بود.»

این عضو جبهه پایداری که رابطه نزدیکی نیز با سپاه دارد، در ادامه با استناد به همکاری دولت هاشمی رفسنجانی با سپاه، حضور امنیتی سپاه برای برخورد با محتکران را خواستار شد.

وی در این باره نوشت: «سپاه در دولت سازندگی و به درخواست رییس جمهور وقت جهت کنترل بازار وارد میدان شد، بسیج اصناف در سراسر کشور قیمتها را کنترل و اطلاعات سپاه محتکرین و انبارهای احتکار و قاچاق را شناسایی کرد و نهادهای تعزیراتی را سامان داد و پس از آرامش و ثبات بازار بی هیچ ادعایی آنرا تحویل دولت داد.»

او هفته گذشته نیز در سخنانی، با قیاس شرایط بد اقتصادی امروز ایران با دوران صدر اسلام گفته بود: «نقشه آن روز تهدید مردم به فقر و جنگ بود که در قالب سه تهدید به اجرا درآمد، تهدید اول این بود که عبیدالله بن زیاد گفت اگر وارد مذاکره با من نشوید و دست از حمایت حسین بن علی برندارید رزق شما را قطع می‌کنم، این در حالی است که در آن زمان مردم از حکومت بسته یارانه‌ای و معیشتی دریافت می‌کردند.»

استفاده از ادبیات مذهبی این‌چنین برای توجیه اقدامات سیاسی و اقتصادی سابقه‌دار است. پیش‌تر نیز حسن روحانی با تأکید بر صلح امام حسن، به طور تلویحی خواستار مذاکره مجدد و حل مشکلات با آمریکا شده بود.

بااین‌حال به نظر می‌رسد که آقای قدوسی سعی دارد تا حضور سپاه در عرصه اقتصاد را رسمیت بخشد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان حضور سپاه پاسداران در اقتصاد را یکی از دلایل مشکلات اقتصادی کشور می‌دانند و واگذاری بخش‌های اقتصادی این نیروی نظامی به دولت و مردم را تنها راه برون‌رفت از وضعیت خطیر فعلی عنوان می‌کنند.

پیش‌تر نیز حسن روحانی دررابطه‌با فعالیت‌های اقتصادی سپاه گفته بود: «اگر اطلاعات، تفنگ، پول، روزنامه، خبرگزاری و دیگر مظاهر قدرت در یک نهاد جمع شود، ابوذر و سلمان هم باشد، فاسد می‌شود.»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین نیز از سپاه با عنوان «برادران قاچاقچی» یاد کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *