آمریکا برای «مهار تهدید ایران» ۵۰ فروند جنگنده «اف ۳۵» به امارات می‌فروشد

By | ۱۳۹۹-۰۸-۲۱

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که کشورش با فروش جنگنده «اف ۳۵» به امارات عربی متحده موافقت کرده است.

جنگنده «اف ۳۵»

وزیر خارجه ایالات متحده در صفحه توئیتر خود نوشت که کنگره در جریان پیشنهاد ابوظبی برای خرید جنگنده «اف ۳۵» و مهمات نظامی به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد دلار قرار گرفته است. به گفته وی هدف از فروش این تسلیحات نظامی به امارات عربی متحده «مهار تهدیدهای روزافزون ایران و دفاع در برابر آن» به دنبال عادی سازی رابطه امارات با اسرائیل است.

واشنگتن در حالی قصد دارد ۵۰ فروند جنگنده «اف ۳۵» به امارات عربی متحده بفروشد که مقامات اسرائیل پیش از این از فروش این جنگنده‌ها به ابوظبی به دلیل برهم زدن موازنه قوا در منطقه ابراز نگرانی کرده بودند.

با این حال مایک پمپئو تاکید کرد که فروش جنگنده های «اف ۳۵» به امارات با سیاست قدیمی کشورش برای حفظ «برتری نظامی اسرائیل از نظر کیفی» در منطقه «کاملا همخوانی» دارد.

مقامات امارات عربی متحده به دنبال توافق با اسرائیل برای عادی سازی روابط با این کشور گفته بودند که خرید جنگنده‌های «اف ۳۵» از اهداف اصلی آنها بوده است. مسئولان اسرائیل در آن زمان گفته بودند که با فروش جنگنده‌های «اف ۳۵» به امارات موافقت نکرده‌اند. آنها پس از توافق عادی‌سازی روابط با امارات به طور علنی با فروش این جنگنده‌ها به ابوظبی مخالفت کردند.

یورونیوز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *