سخنگوی وزارت بهداشت:‌ ۵۰ درصد بیماران کرونا در آی‌سی‌یو فوت می‌کنند

By | ۱۳۹۹-۰۸-۲۸

سیما سادات لاری،‌ سخنگوی وزارت بهداشت ایران، با اشاره به عدم محاسبه تعداد فوتی‌های مشکوک به کرونا در آمار رسمی گفت که حدود ۵۰ درصد از بیماران کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند.

لاری روز چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه در نشست خبری تایید کرد در آغاز بحران شیوع کرونا، در ایران سیستم ثبت آمار دقیقی وجود نداشته است. او گفت: «همه دنیا دست‌پاچه بودند، ما هم در ایران کیت کمی داشتیم، در آمارها در مورد ابتلاها خیلی مانور نمی‌دهیم. تعداد ابتلاها افزایش پیدا کرده است.»

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اشاره کرد که بسیاری از فوتی‌ها ممکن است در آمار رسمی منظور نشده باشند.

به گفته لاری، حدود ۵۰ درصد بیماران کووید-۱۹ که در آی‌سی‌یو بستری می‌شوند فوت می‌کنند.

او ضمن اشاره به وجود حرف و حدیث درباره آمار اضافه کرد: «مردم از آرامستان‌ها آمار را می‌توانند بگیرند و شاید در برخی روزهایی که آمار زیاد است، موارد کلی فوتی و مشکوک و محتمل مرگ کرونا چهار رقمی شده باشد.»

این مقام وزارت بهداشت ضمن رد پنهان‌کاری در زمینه ارائه آمار گفت: «موارد محتمل و مشکوک را روزانه اعلام نمی‌کنم، اما این تعداد از موارد قطعی مبتنی بر تست پی‌سی‌آر قاعدتا بیشتر است.»

لاری در ادامه اعلام کرد آزمایش‌های کرونا ۴۰ درصد خطا دارند و «افراد مثبت حتما بیمار هستند، اما افرادی که تست آن‌ها منفی است ممکن است بیمار باشند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *