احمدی‌نژاد: با دریافت پول اجازه آزمایش واکسن کرونا روی مردم ایران داده شد

By | ۱۳۹۹-۰۸-۳۰

رئیس‌جمهوری سابق ایران ادعا کرد که یک مقام مسئول ایرانی در ازای دریافت پول، اجازه آزمایش 3500 واکسن کرونا را روی مردم ایران داده است.

یک ویدیو از محمود احمدی‌نژاد در فضای مجازی منتشر شده که در یک گفت‌وگو با «گزارش جمهور 9» در پاسخ به پرسشی درباره کرونا گفت: «متاسفانه مقاماتی بودند که در یک پروژه تحقیقاتی بهداشت جهانی، یک سری داروها را می‌خواستند آزمایش کنند، آن مقدار که من اطلاعات گرفتم در کل دنیا 11 هزار نمونه حاضر شدند روی مردمشان آزمایش کنند که 3500 تای آن بر روی مردم ایران آزمایش شد».

به گفته او، مقام مسئولی که این کار را کرده، قرارداد بسته و پول گرفته است.

او با انتقاد از این اقدام تصریح کرد: «این را چگونه می‌توان هضم کرد؟! چیزی که خودشان می‌گویند اثری ندارد، و تازه قرار است آزمایش شود، باید بیایند روی مردم ما آزمایش کنند و بعد به عنوان یک کار تحقیقاتی قرارداد ببندند و اطلاعات مردم ما را به دیگران بدهند، دارویی را تجویز کنند و بابتش پول دریافت کنند؟!»

احمدی‌نژاد پیش از این نیز اظهارنظرهای جنجالی درباره کرونا کرده بود. او هفته پیش نیز ویروس کرونا را «ساخته آزمایشگاه‌ها» دانست و گفت: «سازمان بهداشت جهانی و روش‌های پیشنهادی این سازمان، مقصر اصلی شیوع و همه‌گیری آن است».

این اظهارنظر واکنش برخی مقامات بهداشتی ایران را در پی داشت. کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران در واکنش به این اظهارات گفت: «متأسفانه اظهاراتی از این دست را مردم تا چند روز پیش از ترامپ و… می‌شنیدند، گویی نگاه‌های خودعالِم‌پندارانه افراد کم ‌طلاع و البته پرمدعا مانند ظروف مرتبطه در جوامع مختلف به هم پیوند دارد و البته دستپخت این نگاه و رویکرد هم مقابل دیدگان همگان قرار گرفته است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *