آمار رسمی کرونا در ایران؛ نزدیک به شش هزار نفر در وضعیت شدید بیماری

By | ۱۳۹۹-۰۹-۱۷

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته، بر اساس آمار رسمی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته، نزدیک به ۱۱ هزار مورد بوده است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز دوشنبه ۱۷ آذر در گزارش روزانه خود درباره آمار رسمی کرونا در ایران گفت که طی شبانه‌روز گذشته، ۲۸۴ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که نسبت به روز قبل ۱۰ نفر کمتر بوده است.

خانم لاری همچنین با اعلام شناسایی ۱۰ هزار و ۸۲۷ بیمار جدید گفت بدین ترتیب مجموع بیماران مبتلا به کرونا در ایران، طبق آمار رسمی، به یک میلیون و ۵۱ هزار و ۳۷۴ نفر رسید.

بر اساس این گزارش، یک هزار و ۶۹۱ نفر از تازه‌مبتلایان در شبانه‌روز گذشته بستری شده‌اند و در حال حاضر ۵۷۹۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

برخی منابع مستقل، آمار رسمی کرونا در ایران را همواره مورد تردید جدی قرار داده‌اند و حتی شماری از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر نسبت به درستی آن تردید‌هایی وارد کرده‌اند.

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، پیش از این آمار واقعی مرگ ‌و میر و مبتلایان کرونا در ایران را تا سه برابر آمار رسمی وزارت بهداشت اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *