کرونا در ایران؛ شمار کل قربانیان به ۵۲ هزار نفر نزدیک شد

By | ۱۳۹۹-۰۹-۲۲
بر اساس گزارش‌ رسمی تازه وزارت بهداشت ایران که روز شنبه، ۲۲ آذرماه، اعلام شد، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، با جان باختن این افراد، شمار قربانیان کرونا در ایران به ۵۱ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

سیما سادات لاری در گزارش امروز خود از شناسایی ۸ هزار و ۲۰۱ بیمار طی شبانه‌روز گذشته در کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران به یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۸۱۸ نفر رسید.

خانم لاری همچنین گزارش داد که از میان بیماران جدید، یک هزار و ۲۸۶ نفر از آنها بستری شدند و از مجموع بیماران مبتلا به کرونا، پنج هزار و ۷۳۹ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس گزارش‌های رسمی وزارت بهداشت که به صورت روزانه اعلام می‌شود، آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا از هفته سوم آذرماه، سه هفته پس از آغاز اجرای طرح جدید محدودیت کرونایی رو به کاهش است.

با این حال صحت آمارهای اعلام‌شده از سوی مقام‌های وزارت بهداشت ایران همواره با تردیدهای جدی از سوی منابع داخلی و خارجی روبه‌رو بوده است.

بر اساس گزارش امروز وزارت بهداشت، وضعیت ۱۲ شهرستان در ایران قرمز، ۲۳۱ شهرستان نارنجی و ۲۰۵ شهرستان زرد اعلام شد.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین درباره شهرهای در وضعیت قرمز کرونا گفت: «شهرستان‌های زرین‌دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.»

به دنبال بحرانی شدن وضعیت کرونا در ایران، دولت تصمیم گرفت از اول آذر محدودیت‌های بیشتری از جمله ممنوعیت تردد شهر به شهر، محدودیت تردد شبانه، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک‌سوم کارکنان در ادارات را حداقل برای دو هفته اعمال کند.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا امروز با اشاره به تداوم اجرای طرح منع تردد شبانه و طرح ممنوعیت ورود خودروهای پلاک شخصی غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی از مردم خواست که «از شب یلدای امسال بگذرند».

رئیس جمهور ایران و برخی مقامات وزارت بهداشت هم درباره برگزاری دورهمی‌های خانوادگی به مناسبت یلدا هشدار و از احتمال ایجاد موج جدید کرونا دو هفته بعد از یلدا خبر دادند.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم امروز دورهمی‌های خانوادگی را عامل ۵۱ درصد ابتلا به کرونا در ایران اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *