تراکنش سالانه قمار آنلاین در ایران «۱۵ هزار میلیارد تومان» است

By | ۱۳۹۹-۰۹-۲۴
خبرگزاری مهر به نقل از یک «فعال فضای مجازی» میزان تخمینی تراکنش‌های یک ساله قمار آنلاین در ایران را ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

در این گزارش که روز یک‌شنبه، ۲۳ آذرماه منتشر شده است، تعداد افرادی که حداقل یک بار درگیر موضوع قمار آنلاین در ایران شده‌اند، حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

در بخش دیگری از این گزارش به نقل از یک کارشناس دیگر آمده است که یکی از سایت‌های قمار آنلاین « ۲۰ میلیون یورو تراکنش مالی در یک سال داشته» و « عمده فعالیت نفرات اصلی سایت‌های قمار و شرط بندی از مبدا کشورهای انگلستان و ترکیه بوده است».

خبرگزاری مهر در همین حال از رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی ایران درباره نحوه برخورد با این سایت‌ها سوال پرسیده است که او گفته است این شورا «به طور کل در رابطه با قمار بحثی نداشته است».

بر اساس این گزارش، پلیس فتا در سال ۹۹، تاکنون ۳۸۰۰ سایت شرط‌بندی را شناسایی کرده است و در طول سال‌های اخیر ۴۰ هزار سایت فعال در این زمینه مسدود شده‌اند.

بنابر گزارش‌‌های متعدد در رسانه‌های داخلی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای قمار و شرط‌بندی آنلاین در ماه‌های گذشته افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *