دو مسئول صنفی در خوزستان فروش ملک به اتباع خارجی در این استان را تکذیب کردند

By | ۱۳۹۹-۰۹-۲۵

به دنبال اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی که دلیل گرانی املاک در خوزستان را مشتریان خارجی ذکر کرده بود، دو مسئول صنفی این استان چنین موضوعی را رد کردند.

روز شنبه محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به قیمت بالای مسکن در استان خوزستان گفته بود که این افزایش قیمت نتیجه «ورود سرمایه‌های خارجی» است.

در واکنش به این سخنان قنبرعلی زنگنه، رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز، روز دوشنبه به ایسنا گفت: «ما در اتحادیه مشاورین املاک اهواز گزارشی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم و اگر موردی وجود دارد، جناب معاون وزیر به ما معرفی کند تا ما برخورد کنیم.»

او همچنین گفت اگر موردی مربوط به فروش ملک به اتباع خارجی صورت گرفته «شک نکنید که به صورت غیرمجاز و به اصطلاح زیرپله‌ای انجام شده است».

این مسئول صنفی در عین حال درباره رهن و اجاره گفت «اگر موردی صورت پذیرد به اذن نهادهای دولتی است.»

از سوی دیگر همزمان فرشید پورحاجت، رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان خوزستان، به خبرگزاری مهر گفت: «قانون اجازه نمی‌دهد که خارجی‌ها بیایند و بدون اطلاع از قبل، به خرید و فروش ملک اقدام کنند.»

او به «قرابت فرهنگی» و ارتباطات میان مردم خوزستان و عراقی‌ها و «حتی ازدواج» میان این دو اشاره کرد و گفت: «اگر عراقی‌ها به خاطر مسائل خانوادگی به اهواز بیایند، قاعدتا ملک را به نام همسر ایرانی خود خریداری می‌کنند.»

پورحاجت ادامه داد: «ضمن اینکه مگر تعداد آنها چند نفر است که در متوسط قیمت مسکن اهواز اثرگذار باشند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *