پرستوی اطلاعاتی رژیم ایران در ترکیه

By | ۱۳۹۹-۰۹-۲۸

تلویزیون اسکای‌نیوز در گزارشی راجع به‌ ربودن حبیب چعب در ترکیه توسط ماموران جمهوری اسلامی با استناد به ‌تصاویر و اطلاعات ارائه‌ شده از سوی سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه، گفت: مأموران تحقیق ترکیه می‌گویند که یک طرح آدم‌ربایی پیچیده را کشف کرده‌اند که از خاک آنها توسط اطلاعات (رژیم) ایران انجام شده است. در این طرح پرستوی اطلاعاتی برای به ‌دام انداختن حبیب چعب یک زن جوان بوده است .

در بیرون فرودگاه استانبول دوربین‌های حفاظتی، این زن جوان را که با نام «میم صابرین» شناسایی شده نشان می‌دهد. او متهم است که این مخالف حکومت ایران را قانع کرده تا با او در استانبول ملاقات کند.

روزنامۀ فرانسوی لوموند هم در شمارۀ امروز خود پنجشنبه هفدهم دسامبر نوشت که ربوده شدن حبیب چعب در استانبول از دامنۀ عملیات سرویس های امنیتی رژیم ایران در ترکیه پرده برمی‌دارد.

این روزنامه یادآوری کرده است که پیش از ربوده شدن حبیب چعب، ماموران رژیم ایران در آوریل ٢٠١٧ سعید کریمیان، مالک شبکۀ تلویزیونی “جم” را در استانبول به ضرب گلوله به قتل رساندند و در سال ٢٠١٩ مسعود مولوی، کارمند پیشین وزارت دفاع جمهوری اسلامی، را به همین طریق در استانبول کشتند. بر اساس گزارش پلیس ترکیه قتل مسعود مولوی توسط مأموران وزارت اطلاعات صورت گرفت که در پوشش دیپلمات در کنسولگری جمهوری اسلامی در استانبول سرگرم فعالیت هستند.

تلویزیون تی‌آر‌تی ترکیه پیش تر گزارش داده بود که سازمان امنیت این کشور یک شبکۀ قاچاق مواد مخدر که توسط وزارت اطلاعات حکومت ایران هدایت می‌شود را در ترکیه کشف و اعضای آن را بازداشت کرده است.

 

به گفته این منبع، شبکه یادشده نه تنها در ترور مخالفان حکومت ایران، بلکه در ربودن و انتقال آنان به ایران نیز با نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی همکاری می کرده است.

به گزارش رادیو فرانسه، روزنامۀ واشنگتن پست هم نوشته است که جمهوری اسلامی رهبر گروه “نضال”، فرج الله چعب (معروف به حبیب اسیود) را به کمک یک شبکۀ قاچاق مواد مخدر که توسط وزارت اطلاعات هدایت می‌شود، در ترکیه ربود و به داخل کشور منتقل کرد.

همین گزارش می افزاید که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی توسط یک زن به نام “میم. صابرین” (پرستوی اطلاعاتی) حبیب اسیود را از سوئد به ترکیه کشاند و پس از خوراندن دارو به او به یاری یک گروه معروف قاچاق مواد مخدر وابسته به وزارت اطلاعات وی را نخست به استان وان در نزدیکی مرزهای ایران و از آنجا به داخل کشور منتقل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *