رشد ۳۰۰ درصدی مهاجرت پرستاران از ایران | ۱۳ سال در انتظار اجرای یک قانون | مهم‌ترین خواسته پرستاران چیست؟  

By | ۱۳۹۹-۱۰-۰۱

شیوع کرونا سبب شد توجه بیشتری به جامعه پرستاری و مشکلات آن‌ها شود و در این مدت بارها درباره دستمزد پایین و معوقات آن‌ها سخن به میان آمد. مشکلاتی که حتی به مهاجرت شماری از پرستاران منجر شد.

همشهری‌آنلاین ـ سارا کلهر: مناسبات اجتماعی یک سالی هست که به پیش از کرونا و پس از کرونا تقسیم شده است. ابعاد برخی رفتارها با مشاغل در همین یک ‌سال آنقدر تغییر کرده که نمی‌توان تصورات پاییز ۹۸ را درباره برخی همچنان داشت؛ کادر درمانی و پرستاران یکی از همان دسته‌ای هستند که پس از کرونا، نگاه دیگری به آنها وجود دارد.

به گفته مسئولان پرستاری و درمانی، حدود ۶۰ هزار پرستار در ایران از ابتدای ورود کوویدـ۱۹ تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند. در برخی از شهرها تا حدود ۵۰ درصد پرستاران کادر درمان به کرونا مبتلا شده‌اند که بیماری در تعداد زیادی از آنها شدید بوده و در بیمارستان‌ها بستری بوده‌اند و آسیب‌های زیادی را متحمل شده‌اند. اما هنوز هم مشکلاتشان به قوت خود باقی است. البته تاکنون مسئولان برای حل مشکلات پرستاران وعده‌های بسیاری داده‌اند.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در تاریخ ۱۰ آذر ۹۹ در نامه‌ای به وزیر بهداشت با جذب و به‌کارگیری ۳۰ هزار نیروی انسانی در واحدهای بهداشتی موافقت کرد و نوشت: جذب و به‌کارگیری تعداد ۳۰ هزار نفر نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای بهداشتی درمانی با اولویت تقویت شبکه بهداشت و اورژانس پیش‌بیمارستانی با رعایت قوانین و مقررات مربوط بلامانع است.

نوبخت امروز هم از پرداخت یکجای ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کارانه پرستاران خبر داد و گفت: پیگیر توزیع عادلانه بودجه کادر درمان هستم

همچنین محمد میرزابیگی، رئیس نظام پرستاری، اخیرا گفته است: از ابتدای دی‌ماه حق فوق‌العاده ویژه پرستاران پرداخت می‌شود و اصلاحیه تعرفه‌های پرستاری آماده ابلاغ و اجراست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *