برای خرج شکم حزب‌الله پول دارید؛ ولی برای واکسن نه!

By | ۱۳۹۹-۱۰-۰۱

کاربران ایرانی یکشنبه شب و همزمان با شب یلدا طوفانی توئیتری با هشتگ «واکسن بخرید» برای مبارزه با کرونا به راه انداختند. بیشتر آنها از سیاست‌های بهداشتی جمهوری اسلامی برای مقابله با ویروس کرونا که منجر به قربانی شدن ده‌ها هزار نفر و فشار روی کادر درمانی شده است انتقاد کرده و پرسیده‌اند که چرا حکومت ایران تا کنون برای خرید واکسن اقدام نکرده ‌است.

به گزارش بی بی سی، مهدیار سعیدیان، در توییترش نوشته: “به عنوان عضوی از کادر درمان کشور، به عنوان کسی که چند نفر از عزیزانش را به خاطر شیوع کرونا مستقیم و غیر مستقیم از دست داده است؛ به عنوان یک ایرانی از شما مدیران کشور می‌خواهم که دست از این شوآف‌های رسانه‌ای بردارید و واکسن بخرید. البته واکسن مرغوب و دارای تاییدیه‌های بین المللی.”

ضیا نبوی، فعال سیاسی و دانشجویی هم نوشته “اگر دخالت در امر حاکمیت ولائی‌تان محسوب نمی‌شود باید بگوییم که زنده بودن حق ماست!”

هموطن دیگری هم نوشته: واکسن بخرید؛ پول داریم برای موشک پول داریم برای نا امن کردن منطقه پول داریم برای داروی عراق پول داریم برای خرج شکم حزب الله پول داریم برای دختر قاسم سلیمانی پول داریم برای جامعه المصطفی پول داریم برای حفظ آثار خمینی پول داریم برای راهیان نور ولی پول نداریم برای جان مردم ایران…

واکسن کرونا در ایران ولی فقط برای خودشان!

روزنامه آفتاب یزد به نقل از دکتر محمدرضا محبوب فر، اپیدمولوژیست در باره ورود واکسن کرونا به ایران نوشت: مسئولان اطلاعات ضد و نقیض به جامعه ارسال می‌کنند مثلا در مورد همین واکسن بیماری کرونا اعلام شده که واردات واکسن‌های خارجی از لحاظ مسائل فنی و از لحاظ بودجه امکان پذیر نیست اما از طرفی شاهد هستیم که واکسن کرونا از کشورهای معتبر به صورت قاچاق در کشور در حال دست به دست شدن بین نورچشمی ها، آقازاده‌ها و برخی مسئولین است.

این روزنامه نوشت: اندک اندک زادروز یک‌سالگی «کروناویروس» فرا می‌رسد و تازه بحث‌هایی در جامعه بالاگرفته که «واکسن» این ویروس خطرناک، همین روزها است که از راه برسد اما دلهره در شهر پیچیده که میان این همه «نورچشمی»،«آقازاده»، «ژن خوب» و«مولتی میلیاردر» آیا واکسن گیرِ اقشار کم درآمد و کم برخوردار جامعه نیز می‌آید؟ خودشان می‌گویند از این خبرها نیست و در توزیع واکسن کرونا حتماً رعایت عدالت و تلاش برای اعتماد‌سازی لحاظ خواهد شد اما جامعه به دیده تردید می‌نگرد!

آفتاب یزد نسبت به تهیه نشدن واکسن کرونا برای ایران هشدار داد و نوشت: واکسن ساخته شده و بسیاری از کشورها هم در حال توزیع این واکسن آن هم به‌صورت رایگان بین مردم شان هستند. مطالبه جدی مبنی بر خرید واکسن کرونا بین مردم ایجاد شده است. نکته بسیار مهمی که در این میان وجود دارد این است که اگر دولت ایران نتواند طی ماه‌های آینده این مشکل را حل کند اثرات منفی را در میان مردم به‌وجود می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *