شمار جان‌باختگان برف و کولاک در ارتفاعات تهران به ۱۱ نفر رسید

By | ۱۳۹۹-۱۰-۰۷

مقامات امدادی و انتظامی ایران اعلام کردند که شمار قربانیان حوادث مربوط به برف و سرما در ارتفاعات تهران به ۱۱ نفر رسیده است.

حمید مساعدیان، رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی به خبرگزاری ایسنا گفته است که جنازه ۸ نفر تحویل خانواده‌ قربانیان شده است ولی جنازه سه نفر کماکان در ارتفاعات کلکچال و دارآباد باقی مانده است.

روز جمعه پنجم دی‌ماه حوالی ساعت ۱۳ همزمان با وقوع برف و کولاک و سقوط بهمن سه حادثه در ارتفاعات کلکچال، دارآباد و و منطقه آهار تهران رخ داد.

بر اساس گزارش سازمان اورژانس کشور، در ساعات اولیه این حادثه حدود ١٠٠ نفر فقط در ایستگاه شماره هفت توچال گرفتار شده بودند.

در روزهای گذشته با توجه به شرایط جوی و احتمال بارش برف در برخی استان‌های ایران، سقوط بهمن در برخی ارتفاعات کشور پیش‌بینی شده بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی هم روز شنبه با انتقاد از بی‌توجهی شهروندان به هشدارهای هواشناسی گفت: «از روزهای ابتدایی هفته گذشته سازمان هواشناسی کشور با صدور چندین هشدار تاکید کرده بود که طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۴ و ۵ دی) مردم از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.»

جمعیت هلال احمر تهران گزارش داده که تاکنون ۱۴ نفر از کوهنوردان در امدادرسانی‌های عوامل این جمعیت نجات یافته‌اند.

این نهاد امادرسانی اما شامگاه شنبه اعلام کرد که «عملیات امداد و نجات با توجه به سرمای هوا و تاریکی هوا به صورت موقتی تا فردا صبح متوقف شده است».

با استفاده از گزارش خبرگزاری‌های مهر، برنا، ایرنا و رادیو فردا؛ س.ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *