کارگران پیمانکاری پتروشیمی ایلام در انتظار بازگشت به کار/ امکان پیدا کردن کار در این فصل از سال برای ما نیست

By | ۱۳۹۹-۱۰-۰۸

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته، یکی از شرکت‌های پیمانکاری پتروشیمی ایلام با کارگران خود که حدود ۳۰ نفر هستند، پس از اتمام راه‌اندازی پروژه الفین و واحد شیرین‌سازی تسویه‌حساب کرد و تلاش‌های این کارگران برای تمدید قراردادهای شغلی که در همان روزها منقضی شده بود، بی‌نتیجه ماند.

کارگران بیکار شده پتروشیمی

کارگران بیکار شده پتروشیمی ایلام با آغاز فعالیت پروژه الفین و واحد شیرین‌سازی، خواستار بازگشت به کار شدند.

این کارگران اظهار داشتند: پروژه‌هایی که راه‌اندازی آنها به اتمام رسیده، رسما شروع به کار کرده و چند نفر از کارگران هم به کار بازگردانده شدند اما ما خواستار آن هستیم که همه‌ی کارگران شرکت کار بازگردانده شوند و نگرانیم که از شرکت‌های دیگر نیرو بیاورند.

این کارگران که پیش از این با کارفرمای پیمانکار، تسویه‌حساب کرده‌اند، گفتند: کار پیدا کردن در این فصل از سال برای ما ساده نیست، از مدیریت پتروشیمی ایلام می‌خواهیم کارگرانی که هر کدام ۵تا ۸ سال عمر خود را برای ساخت این پروژه‌های عمرانی صرف کرده‌اند، برای اشتغال در واحد‌های تازه افتتاح شده پتروشیمی بکار گیرند.

این کارگران که در دو روز گذشته در اعتراض به وضعیت شغلی خود تجمعاتی برگزار کردند، اضافه کردند: فاز دوم شرکت پتروشیمی ایلام که شامل الفین و واحد شیرین‌سازی است، روز پنج‌شنبه (چهارم دی ماه) به صورت ویدیوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور افتتاح و راه‌اندازی شد.

حسن نجفی‌سمنانی (مدیرعامل پتروشیمی ایلام) با بیان اینکه پتروشیمی هیچ دخالتی در اخراج کارگران نداشته، اعلام کرد: در نتیجه پایان یک پروژه، موعد قرارداد این کارگران با پیمانکار به اتمام رسیده و پتروشیمی ایلام به هیچ وجه دخالتی در اخراج این کارگران نداشته است. پیمانکارانی که پروژه را نصب کرده‌اند؛ با کارگران قراردادهایی داشتند که الان موعد آنها به اتمام رسیده و سپس با آنها تسویه حساب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *