افزایش نگرانی‌ها از وضعیت سلامتی مهرداد میناوند

By | ۱۳۹۹-۱۱-۰۲

مهرداد میناوند، ملی‌پوش فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ به علت وضعیت اضطراری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان لاله تهران بستری شده است. به گفته پزشکان وضعیت میناوند بسیار نگران‌کننده است.

مهرداد میناوند

مهرداد میناوند، مدافع چپ پیشین تیم ملی فوتبال ایران و تیم‌های باشگاهی اشتورم گراتس اتریش و پرسپولیس، به طور نگران‌کننده‌ای به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده است. این چهره آشنای فوتبال ایران از روز ۳۰ دی در بیمارستان لاله تهران بستری شده است.

وضعیت سلامتی مهرداد میناوند در حال حاضر  بسیار وخیم و خطرناک ارزیابی و به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شده است. مهرداد هاشمی، پزشک و رئیس بیمارستان لاله تهران پیرامون وضعیت مهرداد میناوند می‌گوید: «مهرداد میناوند دو روز قبل با شرایط بسیار بدی به بیمارستان آمد و متاسفانه دیر مراجعه کرد. میزان اکسیژن خون او در زمان رسیدن به بیمارستان، فقط حدود ۴۲ تا ۴۳ درصد بود.»

رئیس بیمارستان لاله در مورد وضعیت ریوی و تنفسی مهرداد میناوند اضافه می‌کند: «متاسفانه ۷۰ تا ۸۰ درصد ریه این بیمار درگیر شده است. به دلیل زجر تنفسی زیاد، مجبور به لوله گذاری تنفسی شدیم.»

آیا مهرداد میناوند به کما رفته است؟ مهرداد هاشمی در این باره اشاره می‌کند: «میناوند در خواب مصنوعی قرار گرفته است. فعلا شرایط او تا  این لحظه رو به بهبود نبوده است.»

از سوی دیگر نیز امیرحسین لطفی، پزشک معالج این بیمار گزارش می‌دهد: «فشار زیادی روی مهرداد میناوند وجود دارد، ما اما امیدواریم که بتواند مقاومت کند. وضعیت آقای میناوند طیق طبقه‌بندی ما، خیلی خیلی وخیم است.»

مهرداد میناوند که ۴۵ ساله است، سابقه حضور در ۶۷ بازی ملی را برای تیم ملی فوتبال ایران دارد. او پس از درخشش با تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، به مدت ۳ سال پیراهن تیم فوتبال اشتورم گراتس اتریش را نیز بر تن داشت و با این تیم همچنین در لیگ قهرمانان اروپا نیز به میدان رفت.

مهرداد میناوند (ایستاده نفر دوم از راست) در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه

گفتنی است که بسیاری از هم‌تیمی‌های پیشین میناوند مانند علی دایی و علی کریمی، نگرانی خود را از وضعیت سلامتی این عضو مطرح جامعه فوتبال ایران در شبکه‌های اجتماعی ابراز کرده‌اند. بهروز سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان دولت جمهوری اسلامی نیز از فدراسیون پزشکی ورزشی خواست که این نهاد، اقدامات درمانی برای بهبودی مهرداد میناوند را فراهم کند.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *