اعتراض به اظهارات جنجالی درباره مسئولی که «پای منقل» نشسته؛ دولت شکایت می‌کند

By | ۱۳۹۹-۱۱-۰۳

اظهارات جنجالی یک روحانی در شبکه چهار در مورد رئیس جمهور ایران، واکنش شماری از اعضای دولت دوازدهم را در پی داشته است و معاونت حقوقی دولت پنجشنبه دوم بهمن اعلام کرده است که از صدا و سیما شکایت خواهد کرد.

توهین احمد جهان بزرگی در صداوسیما به حسن روحانی

معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرده است که «به دنبال پخش صحبت‌های توهین آمیز نسبت به رییس جمهور و وزرای دولت در یکی از برنامه های تلویزیونی صدا و سیما از این سازمان و کلیه عوامل پخش این برنامه شکایت» خواهد کرد.

احمد جهان بزرگی، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روز چهارشنبه در برنامه زاویه در شبکه چهار، بدون نام بردن از مسئول یا وزیری گفت: «مسئولی در خانه خود می‌نشیند که ممکن است پای منقل باشد و حتی وزرایش نمی‌توانند با او تماس بگیرند. آیا این فرد مسئول است؟»

وی تاکیده کرده است:«مسئولین در جمهوری اسلامی خیلی خیانت کرده‌اند»

احمد جهان بزرگی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: «یک وزیر سابق گفته بود سمت من به دلیل یک لیوان شیر خری است که در کودکی خوردم. خیلی از مسئولان در جمهوری اسلامی هر وقت مسئولیت می‌گیرند یک لیوان شیر خر می‌خورند.»

تعدادی از وزرا و اعضای کابینه دولت دوازدهم اظهارات پخش شده احمد جهان بزرگی از تلویزیون ایران را «اهانت» به رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت تلقی کرده‌اند.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در توییتی نوشته است، «هرچه به انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم توهین به رئیس‌جمهوری و تخریب دولت افزایش می‌یابد.»

عباس صالحی٬ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در توئیتی نوشته است: «ادبیات سخیف، توهین و افترا از همه بد است و در کسوت روحانیت، آن هم از رسانه ملی، بدتر!»

علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری و سخنگوی دولت نیز اظهارات احمد جهان بزرگی در یک برنامه تلویزیونی را « توهین به رئیس جمهوری» دانسته است.

در همین حال، دفتر حسن روحانی خواستار توضیح سریع و صریح صدا و سیما شد.

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور،‌ در حساب توییتری خود آنچه در برنامه‌ای در شبکه چهار رخ داده را «افتضاحی شرم‌آور» خواند و نوشت: نهاد ریاست جمهوری، مصمم است که این مورد عجیب و شرم‌آور را به صورتی مؤثر و در بالاترین سطوح پیگیری کند.

حسام الدین آشنا ، مشاور رئیس جمهوری ایران نیز در توئیتی نوشته است: «مردم اهل ملاقه و منقل را به خوبی می‌شناسند.»

حسام الدین آشنا اضافه کرده است: «ای کاش در کنار ریش و عمامه، جهان‌تان را هم بزرگ‌تر می‌کردید.»

در همین حال روابط عمومی شبکه چهار تلویزیون روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای رسمی، با«غیرمنصفانه» و «غیرحرفه ای» خواندن سخنان احمد جهان‌بزرگی، آن را مخالف اهداف رسانه ملی و شبکه چهار در توسعه «گفت‌وگوی مومنانه، منصفانه و مودبانه» خوانده است.
در این بیانیه تاکید شده مسئولیت اظهارنظر مهمانان و کارشناسان برنامه زنده بر عهده خود آنهاست.

بااستفاده از ایرنا، ایسنا و رادیو فردا؛خ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *