قائم مقام قالیباف در شهرداری تهران به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد

By | ۱۳۹۹-۱۱-۰۵

عیسی شریفی قائم‌مقام قالیباف در شهرداری تهران بر اساس حکم دادگاه به «رد مال» به ارزش ۴۸۰ میلیارد تومان و ۲۰ سال حبس محکوم و حکم وی قطعی شد.

عیسی شریفی قائم‌مقام قالیباف

به گزارش رسانه‌های محلی ایران، عیسی شریفی در می ۲۰۱۷ از ایران خارج شد ولی مدت کوتاهی بعد به ایران برگشت و در آگوست همان سال بازداشت شد.

وب‌سایت مدارا روز یکشنبه ۲۳ ژانویه در گزارشی نوشت «اتهام عیسی شریفی مالی و اتهام فساد در بنیاد تعاون سپاه می‌باشد، شهرداری مدعی است که نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان در زمینه کارگزاری به شهرداری بدهکار است.»

براساس این گزارش این پرونده در دادسرای نظامی بررسی‌شده و عیسی شریفی، سردار مهردادی و محمود سیف از متهمان این پرونده هستند.

شایان‌ذکر است که عیسی شریفی در پی انتشار خبر استعفای وی از سمت معاونت شهرداری درمی ۲۰۱۷، از ایران خارج شد، اعضای شورای شهر نیز با پنهان‌کاری اصل ماجرا عنوان کردند که خروج عیسی شریفی از ایران به دلیلی درمان بیماری فرزندش است.

بر اساس گزارشی در همشهری، همان سال، ناصر امانی، یکی از مدیران شهرداری تهران خبر داد که شریفی از سفر خارج که به خاطر درمان فرزندش رفته بود، بازگشته و در شهرداری هم جلسه کاری برگزار کرده‌ است.

البته مشخص نبود که چگونه می‌توان بعد از استعفا جلسه کاری برگزار کرد، اما ماجرا کمی به نفع قالیباف تعدیل شد تا جایی که روزنامه صبح نو، نزدیک به این چهره سیاسی در ۱۴ جولای ۲۰۱۷، به‌تندی علیه آنچه «تخریب» و «شایعه» خوانده بود موضع گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه در ۳ سپتامبر ۲۰۱۷ خبر دستگیری عیسی شریفی را به اتهام مالی تأیید کرد.

به گزارش تیتر شهر، دربارهٔ جزئیات دستگیری عیسی شریفی نوشته است، شریفی نه با میل خود که با وعد و وعید برخی از دوستانش به ایران آورده شده‌ است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *