ظریف: به دنبال ایجاد کریدور اتصال خلیج فارس به روسیه و دریای سیاه هستیم

By | ۱۳۹۹-۱۱-۱۲

وزیر امور خارجه که به جمهوری خودمختار نخجوان سفر کرده است، تاکید کرد که نقش این منطقه برای آینده قفقاز بسیار حیاتی و مرکزی خواهد بود.

محمدجواد ظریف

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در پایان دیدار خود با رییس مجلس خودمختار نخجوان در اظهاراتی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: خوشحال هستم که سفر منطقه‌ای خود را از آذربایجان شروع کرده‌ایم و در نخجوان تمام می‌کنم. جمهوری خودمختار نخجوان برای آینده منطقه صلح‌دار قفقاز بسیار حیاتی و مرکزی خواهد بود.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان اظهار کرد: ما باید کاری کنیم که خاطره تلخ جنگ دیگر در این منطقه تکرار نشود و تنها راه آن همکاری مفید کشورهای منطقه با یکدیگر است و در این فرآیند نخجوان و جاده‌های مواصلاتی آن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: براساس گفت‌وگوهایی که با مقامات پنج کشور آذربایجان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه داشته‌ایم امیدواریم بتوانیم یک همکاری همه‌جانبه برای اتصال در این منطقه چه از طریق کریدور شمال جنوب و چه از طریق کریدور جنوب به غرب ایجاد کنیم و از این طریق خلیج فارس را به روسیه و دریای سیاه وصل کنیم.

ظریف اضافه کرد: در همه این کریدورها جمهوری خودمختار نخجوان نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که امیدوارم آینده این منطقه بسیار بهتر از قبل باشد گفت: از مهمان نوازی خوب مردم نخجوان نیز بسیار تشکر می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *