همزمان با سفر قالیباف به مسکو رهبران اسرائیل و روسیه دربارۀ تهدیدهای ایران گفتگو کردند

By | ۱۳۹۹-۱۱-۲۱

وزرای امور خارجه روسیه و اسرائیل و رئیس جمهوری و نخست وزیر دو کشور امروز دوشنبه هشتم فوریه با یکدیگر گفتگوهای جداگانه ای دربارۀ مسائل امنیتی خاورمیانه و “تهدیدهای” جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

ولادیمیر پوتین- رئیس جمهور روسیه و بنیامین نتانیاهو- نخست وزیر اسرائیل

گابی اشکنازی، وزیر امور خارجۀ اسرائیل، با انتشار بیانیه‌ای گفت که امروز دوشنبه هشتم فوریه، “گفتگوی طولانی و ثمربخشی با وزیر امور خارجۀ روسیه، سرگئی لاوروف، در خصوص تهدید ایران داشته است.”  او گفته است که در این گفتگو بر نقش مهم روسیه در خاورمیانه به ویژه برای جلوگیری از توسعۀ سلاح‌های اتمی توسط ایران و استقرار [نظامی] این کشور در منطقه تأکید کرده است. به گفتۀ اشکنازی قرار است دو کشور به مناسبات سی امین سالگرد ازسرگیری مناسبات خود رشته مراسمی در اسرائیل و روسیه برگزار کنند.

در این حال، دفتر نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، اعلام کرد که نامبرده به طور همزمان گفتگوی تلفنی با رئیس جمهوری روسیه “دربارۀ مسائل منطقه ای و هماهنگی مداوم اسرائیل و روسیه در برابر تحول وضعیت امنیتی در منطقه انجام داده است.”

گفتگوهای رهبران اسرائیل و روسیه، همزمان است با سفر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، به مسکو. به گفتۀ خود قالیباف، او در این سفر حامل پیام کتبی رهبر حکومت اسلامی ایران برای ولادیمیر پوتین است که در آن آیت الله خامنه‌ای بر تمایل خود برای توسعۀ مناسبات و همکاری های راهبردی تهران با روسیه تأکید کرده است.

رادیو فرانسه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *