اجرای واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران با فرزند وزیر بهداشت آغاز شد

By | ۱۳۹۹-۱۱-۲۱

اجرای طرح واکسیناسیون عمومی در ایران علیه ویروس کرونا روز سه‌شنبه در بیمارستان امام خمینی تهران آغاز شد. پسر سعید نمکی، وزیر بهداشت، نخستین واکسن کرونا در کشور را دریافت کرد.

اجرای واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران با فرزند وزیر بهداشت

آقای نمکی، وزیر بهداشت، در سخنانی از این بیمارستان که مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد گفت: «اولین فردی که واکسن اسپوتنیک روسی را تزریق می‌کند فرزند خودم است.»

پس از آن که مقامات جمهوری اسلامی اعلام کردند واکسن روسی اسپوتنیک وی پیش از هر واکسن دیگر به کشور وارد خواهد شد،‌ انتقاد از این اقدام به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی بالا گرفت.

واکسن روسی هنوز از مقام‌های جهانی مربوطه مجوزهای لازم را برای استفاده در طرح‌های واکسیناسیون عمومی دریافت نکرده است.

سعید نمکی روز سه‌شنبه از این انتقادات با عنوان «بلوا» یاد کرده و گفت که پسر او به عنوان اولین نفر برای واکسیناسیون انتخاب شده تا «بگوید که خون فرزند من از خون دیگر فرزندان این مملکت رنگین‌تر نیست».

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در همین روز وعده داد:‌ «تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب‌پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.»

به گفته آقای رئیسی، اولین گروهی که در ایران واکسینه می‌شوند «پرسنل بخش کرونا و پرسنل آی‌سی‌یو که مستقیماً با افراد مبتلا به کووید ۱۹ سر و کار دارند، خواهند بود و بعد از آن به سراغ مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و جانبازان می‌رویم».

وزیر بهداشت نیز گفت: «واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در ۶۳۵ بیمارستان دولتی، خصوصی، خیریه و… برای اولین بار و اولین گروه برای پرسنل درگیر در کرونا و کووید ۱۹ انجام می‌شود.»

تاکنون ۲۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ از روسیه وارد ایران شده و به گفته مقامات ایرانی قرار است «هفته آینده نیز ۱۰۰ هزار دوز دیگر وارد» کشور شود.

روز سه‌شنبه همزمان خبرهایی از آغاز طرح واکسیناسیون در استان‌های قم و قزوین و گلستان نیز منتشر شد.

ایران برای خرید دو میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک وی» با روسیه قرارداد بسته است.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *