ماجرای ضبط پاسپورت جودوکار ایرانی محمد محمدی بریمانلو

By | ۱۳۹۹-۱۱-۲۳

​​​​​​​گذرنامه‌ محمد بریمانلو برنده مدال برنز جودو ۲۰۱۸ جهان در ۷۳ کیلوگرم توسط فدراسیون جودو ضبط شده است. بدین علت او نمی‌تواند در تمرینات باشگاه مونشن‌گلادباخ آلمان شرکت کند. بررسی این موضوع در گفت‌و‌گو با وحید سرلک.

فدراسیون بین المللی جودو از سال ۲۰۱۹ میلادی جودوی ملی ایران را به دلیل خودداری از رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی، از حضور در تمام مسابقات جهانی و بین‌­المللی محروم کرده است.

شکایت مقامات ورزش ایران نیز در پی مخالفت با این حکم فدراسیون جهانی جودو، در دادگاه عالی حکمیت ورزش (CAS) مورد بررسی قرار گرفته است. انتظار می‌رود که حکم نهایی CAS در این زمینه در انتهای ماه فوریه اعلام شود.

با توجه به وضعیت فعلی در جودوی ملی ایران، تنها گزینه مطرح برای ادامه فعالیت جودوکاران نخبه و ملی‌پوش ایران در عرصه بین‌المللی، حضور در تیم‌های باشگاهی برون‌مرزی است.

محمد محمدی بریمانلو، برنده نشان برنز جودو ۲۰۱۸ جهان در وزن ۷۳ کیلوگرم برای پیگیری تمرینات حرفه‌ای خود و حضور در مسابقات، قصد پیوستن به باشگاه JC مونشن‌گلادباخ در بوندس لیگای آلمان را دارد.

اما گذرنامه محمد محمدی بریمانلو در حال حاضر از سوی فدراسیون جودو ایران ضبط شده و به این ورزشکار حرفه‌ای تحویل داده نمی‌شود. جزئیات حساس این ماجرا از چه قرار است؟

در گفت‌و‌گو با وحید سرلک، مربی باشگاه جودو JC مونشن‌گلادباخ به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *