استاندار منفور خوزستان برکنار و رئیس سازمان استاندارد شد

By | ۱۳۹۹-۱۱-۲۶
در حکمی دکتر غلامرضا شریعتی را برای یک دوره چهار ساله به عنوان «رئیس سازمان ملی استاندارد ایران» منصوب کرد.

غلامرضا شریعتی در دولت دوازدهم، به عنوان استاندار خوزستان منصوب شده بود. وی بشدت مورد تنفر مردم خوزستان بود. نحوه برخورد استاندار سابق خوزستان هنگام بازدید از مناطق سیل‌زده خوزستان در سال گذشته، در مواجه پیرمردی که از عدم امداد رسانی مناسب انتقاد کرده بود، با انتقادات فراوانی همراه شد.

استاندار منفور خوزستان برکنار و رئیس سازمان استاندارد شد

غلامرضا شریعتی به عنوان «رئیس سازمان ملی استاندارد ایران» جایگزین نیره پیروزبخت شد.
در همین رابطه اصلاحات نیوز نوشت: جلیل محبی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی منکر در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی برکناری شریعتی از سمتی استانداری خوزستان شد!

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان مذاکره درباره انتصابش به عنوان رییس سازمان ملی استاندارد را تایید کرد و گفت: تصمیم گیری در این باره با رییس جمهوری است.

غلامرضا شریعتی روز شنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از فاز نخست مسیر کمربندی پل ششم اهواز در جمع خبرنگاران، در پاسخ به خبر انتصابش به عنوان رییس سازمان استاندارد کشور، اظهار داشت: درباره انتصابم در این سازمان صحبت‌ و بلکه یک مرحله فراتر از صحبت صورت گرفته است.

وی افزود: تصمیم گیری در این باره با رییس جمهوری است و هر کجا که دستور بدهند خدمت می‌کنم، من به خدمتگزاری مردم افتخار می‌کنم و هر جا که باشم خدمتگزار مردم هستم.

شریعتی با بیان اینکه همه کشور به خوزستان دین دارد، اضافه کرد: اصل خدمت به جمهوری اسلامی است و هر جا که باشم خودم را خوزستانی می‌دانم و قلبم برای اهواز و همه شهرهای استان می‌تپد.

وی همچنین از توضیح درباره زمان صدور حکم انتصابش خودداری کرد.

خبر رفتن شریعتی از استانداری خوزستان و انتصاب به عنوان رییس سازمان استاندارد از چند روز پیش در فضای مجازی مطرح شده اما استاندار خوزستان و روابط عمومی استانداری تاکنون به پرسش‌ها پاسخ قطعی نداده‌اند.

غلامرضا شریعتی در خرداد ۹۵ به عنوان استاندار خوزستان منصوب شد. پیش از این نیز چند بار شایعه برکناری و یا رفتن شریعتی مطرح شده بود که از جمله آنها انتصاب به عنوان رییس جمعیت هلال احمر بوده است.

خرداد ماه ۹۹، یک منبع آگاه در وزارت کشور نیز شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر برکناری شریعتی را رد کرده بود.

روحانی، با وجود انتقادها، شریعتی، فرد بسیار منفور، را به ریاست سازمان استاندارد منصوب کرد

غلامرضا شریعتی،‌ استاندار خوزستان که به دلیل عملکردش در موارد مختلف امنیتی،‌ اقتصادی و سیاسی تحت انتقاد قرار دارد، با حکم حسن روحانی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ به عنوان رییس سازمان استاندارد کشور منصوب شد.

انتصاب شریعتی روز یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در حالی رسما نهایی شد که او شنبه نیز خبر آن را تایید کرده بود. او از خردادماه سال ۱۳۹۵ در استانداری خوزستان مشغول بوده است.

در زمان تصدی شریعتی مواردی از جمله سیل خوزستان، اعتراضات آبان سال ۱۳۹۸، پرونده شرکت هفت‌تپه و طرح نامش در دادگاه متهمان ارزی موجب انتقادهایی به او شد.

در دادگاه امید اسدبیگی،‌ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و از متهمان ارزی،‌ بر اساس اظهارات نماینده دادستان همسر غلامرضا شریعتی اعتراف کرد که اسدبیگی هزینه سفر استاندار و خانواده‌اش و همچنین مبلغ ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کرده بود.

شریعتی در واکنش به این موضوع آن را رد کرد و گفت:‌ «ماه پشت ابر نمی‌ماند.»

از سوی دیگر، در موضوع اعتراضات کارگران شرکت هفت‌تپه وقتی ۱۵ نفر از کارگران معترض اخراج شدند،‌ یک نماینده تهران گفته بود استاندار خوزستان با «امنیتی کردن فضا» جلوی خلع ید از امید اسدبیگی به عنوان کارفرمای بخش خصوصی را می‌گیرد.

همچنین سال گذشته در جریان سیل خوزستان و خسارت‌های آن، وقتی شریعتی حین بازدید از منطقه با انتقادهای پیرمردی محلی مواجه شد که از خرج شدن بودجه‌های کشور در خارج از جمله سوریه انتقاد می‌کرد، در پاسخ او را «آدم مخالف نظام بی‌تربیت» خطاب کرد و گفت: «حرف بی‌ربط نزن.»

ویدیوی این واکنش شریعتی به فرد سیل‌زده در رسانه‌های اجتماعی با انتقاد شهروندان مواجه شده بود.

تکذیب تیراندازی و کشتار معترضان ماهشهر از سوی نیروهای نظامی و امنیتی در جریان اعتراضات سراسری آبان‌ماه و «جعلی» خواندن آن از سوی شریعتی نیز یکی از مواردی بود که با واکنش گسترده مواجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *