پرواز از مبدأ ایران به ۳۲ کشور و بالعکس ممنوع است

By | ۱۳۹۹-۱۲-۱۱

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با هدف پیشگیرانه در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تبادل مسافر هوایی با ۳۲ کشور ممنوع است.

به گزارش تسنیم، محمدحسن ذبیخش در این باره گفت: «وضعیت پذیرش مسافران کشورهای با شرایط ویژه؛ مسافران پرواز مستقیم یا غیرمستقیم به مقصد ایران که ظرف حداکثر دو هفته قبل از موعد سفر، بیش از ۴ ساعت در یکی کشورهای انگلستان، آفریقای جنوبی، آنگولا، آرژانتین، بولیوی، بوتسوانا، برزیل، بروندی، کیپ‌ورد، شیلی، کلمبیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، اکوادور، اسواتینی [سوازیلند]، گینه فرانسوی، لسوتو، گویان، مالاوی، موریتانی، موزامبیک، نامیبیا، پاناما، پاراگوئه، پرو، رواندا، سیشیل، سورینام، تانزانیا، اوروگوئه، ونزوئلا، زامبیا و زیمبابوه اقامت داشته‌اند، تا اطلاع ثانوی امکان ورود به جمهوری اسلامی ایران را ندارند و پذیرش آنها در فرودگاه کشور مبدأ ممنوع است.»

او تأکید کرد که مسافران ورودی به ایران باید تست کرونای پی‌سی‌آر (PCR) را حداکثر ۹۶ ساعت پیش از پرواز در کشور مبدأ انجام داده باشند و گواهی منفی آن را ارائه دهند. همچنین آنها باید یک فرم را در طول پرواز پر کرده و در مورد وضعیت سلامت خود اطلاع‌رسانی کنند.

همچنین کسانی که از کشورهای پرخطر آمده باشند و یا علائم کرونا در آنها مشهود باشد، باید پس از رسیدن به ایران مجدداً تست بدهند. هزینه تست‌های انجام شده چه پیش از پرواز و چه پس از آن برعهده مسافر است.

انجام تست پیش از سفر در بسیاری دیگر از کشورهای جهان نیز جریان دارد. اکثر کشورها از مسافران می‌خواهند تا ۷۲ ساعت پیش از پرواز، تست کرونا بدهند.
پیش‌تر خبری مبنی بر گسترش تقلب و خریدوفروش نتیجه منفی تست کرونا در ایران منتشر شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *