حمله جیش‌العدل به خودروهای سپاه پاسداران در منطقه مرزی سراوان

By | ۱۳۹۹-۱۲-۱۲

گزارش‌ها از ایران حاکی است اعضای مسلح گروه جیش العدل به دو خودروی سپاه پاسداران در منطقه مرزی سراوان در سیستان و بلوچستان حمله کرده‌اند.

یک کانال منسوب به گروه جیش العدل خبر این حمله را تایید کرد و در بیانیه‌ای به نقل از این گروه نوشت که خودروهای که در منطقه کشتگان شهرستان بمپشت هدف قرار گرفته است، خودروی “گشتی” نیروهای سپاه پاسداران بود.

عبداله عارف مدیر کمپین فعالان بلوچ نیز به بی بی سی فارسی گفت در این حمله مسلحانه دستکم دو خودروی سپاه هدف قرار گرفتند که “پنج نیروی سپاه” در این حمله کشته شدند، و چند تن دیگر “گروگان” گرفته شدند.

“رصد بلوچستان” به نقل از منابع مطلع می‌گوید در این درگیری “۵ تن از نیروهای سپاه کشته شده و سه تن دیگر به گروگان گرفته شده‌اند”.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمد مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان، هم اعلام کرد “این حمله مسلحانه عصر امروز در منطقه کشتگان بخش بم‌پشت شهرستان سراوان رخ داده است”.

به گفته معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان، “این خودروی حامل نیروهای یگان مهندسی سپاه پاسداران بود”.

او درباره تلفات این حمله اظهار نظری نکرد.

به دنبال تیراندازی مرگبار دوشنبه (۴ اسفند) به سوی سوخت‌بران در منطقه مرزی سراوان، اعتراضات و تجمع‌هایی در شهرهای مخالف سیستان و بلوچستان رخ داد.

رصد بلوچستان گزارش داد که “گروه جیش العدل با حمله به این دو خودرو باعث انهدام یکی از آن دو شده و خودروی دیگر به همراه سرنشینان آن توسط نیروهای جیش العدل به گروگان گرفته شدند.”

جیش العدل خود را “ارتش عدالت و برابری” و سنی به ویژه در استان سیستان و بلوچستان ایران معرفی می کند. این گروه در موارد متعدد، درگیری‌هایی مسلحانه با نیروهای نظامی و امنیتی ایران داشته است و مسئولیت چند حمله مسلحانه در مناطق مرزی جنوب شرق ایران را هم به عهده گرفته است. حکومت ایران این گروه را “تروریستی” می‌داند.
بی بی سی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *