هشدار در مورد احتمال «پیک چهارم کرونا»؛ نمکی: سفر را در خیال‌تان هم تصور نکنید

By | ۱۳۹۹-۱۲-۱۴

تکلیف سفرهای نوروزی در ایران و محدودیت‌های مربوط به آن در حالی هنوز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مشخص نشده است که معاون انتظامی وزیر کشور از احتمال مواجهه با «موج چهارم» کرونا خبر می‌دهد.

حسین ذوالفقاری که همزمان رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا است روز چهارشنبه در یک جلسه عمومی در تهران، قرنطینه نوروزی را شایعه خوانده و گفت که «تکلیف سفرهای نوروزی و محدودیت‌های پیرامون آن تا قبل از ۲۵ اسفندماه مشخص خواهد شد».

او خبر از مواجهه با پیک چهارم کرونا بر اساس پیش‌بینی‌ها و ارزیابی‌های وزارت بهداشت داده و در عین حال گفته که «نمی‌توانیم از حالا به صورت قطعی اعلام کنیم که تا پایان اسفند وضعیت چه خواهد بود».

همزمان اما سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران از مردم خواسته است که تدارک سفر را «در ذهن و خیالشان هم تصور نکنند».

بر اساس اعلام رسانه‌های ایران، ۸۶ فوتی و ۸۵۲۵ مبتلا آمار جدید کرونا در ایران در ۲۴ ساعت گذشته است که، به گفته سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، ۷۶۴ نفر از آنها در بیمارستان بستری شده‌اند.

به گفته او، مجموع بیماران کرونا در کشور به یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۹۹ نفر و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۳۵۳ نفر رسیده است.

خانم سادات لاری گفته است که سه هزار و ۷۴۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

ارائه رسمی آمار روزانه در کشور در حالی رخ می‌دهد که پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی برآورد کرده است.

استان خوزستان به گفته سعید نمکی، وزیر بهداشت، بیشترین درگیری را با کرونا دارد. او روز چهارشنبه از این استان با عنوان «یک استان آتشین از نظر گرفتاری با بیماری یاد کرده و از الزامی نبودن تست کرونا در حمل و نقل عمومی در این استان انتقاد کرده است».

خوزستان در روزهای اخیر شاهد موج گسترده‌ای از ابتلای به ویروس کرونا بود، به طوری که منابع درمانی استان اعلام کرده‌اند که با کمبود پرستار و تخت برای رسیدگی به بیماران مواجه هستند. این شرایط در نهایت منجر به اعلام وضعیت ویژه در استان خوزستان از روز سه‌شنبه شد.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *