علم الهدی: پیشگیری از فرزندآوری یکی از موارد فحشا است / در ۴۲ سال گذشته زندگی مردم به خوبی اداره شد

By | ۱۳۹۹-۱۲-۱۵

همان خدایی که نهار و شام شما را می‌دهد شیر خشک فرزندتان را نیز خواهد داد. با توجه به آیات قرآن پیشگیری از فرزندآوری، قتل اولاد محسوب می‌شود و یکی از موارد فحشا است.

امام جمعه مشهد با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال ۱۴۰۰ گفت: باید در انتخابات پیش رو به فردی رای داد که برای حل مشکلات کشور نگاه و وابستگی به خارج از کشور نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد افزود: افرادی که قصد حضور در عرصه مدیریتی کشور را دارند اگر با التماس به دشمن بخواهند تحریم‌های ظالمانه را رفع کنند نمی‌توانند کشور را مستقل اداره کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه ولی امر مسلمین برای خنثی کردن تحریم باید با تلاش و فعالیت، امکانات اقتصادی و صنایع عظیمی را ایجاد کنیم که ضمن رفع نیازهای کشور مازاد آن به سایر کشورهای دیگر صادر شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید دشمن را سر جای خودش نشاند و به او چشم نداشت و با قدرت و توان داخلی استقلال خود را توسعه داد و بر همین اساس یکی از امتیازات بودجه سال ۱۴۰۰ کمتر کردن وابستگی کشور به درآمدهای نفتی است تا وابستگی اقتصاد کشور به تحریم های نفتی نیز کاهش یابد.

علم الهدی با اشاره به برخی فشارهای معیشتی وارد شده به مردم گفت : ما همانند شناگر قهاری هستیم که در دریای توفانی در حال سعی و تلاش هستیم و افرادی که در اندیشکده‌های اروپایی و آمریکایی در حال نظاره ما هستند به آن اذعان دارند که در طول انقلاب چگونه شگردها و فتنه های پیش رو را از سر گذرانده ایم.

وی ادامه داد: در طول ۴۲ سال گذشته ایران توانست با وجود همه شرارت ها و فتنه هایی که دشمنان برای ما ایجاد کردند محور اقتدار در منطقه باشد و با توان داخلی، شرکت های دانش بنیان گسترش پیدا کند و بر همین اساس زندگی مردم به خوبی اداره شد.

خطیب نماز جمعه مشهد با اشاره به سالگرد ارتحال تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرحوم آیت الله واعظ طبسی سه هکتار ویرانی و خرابه اطراف حرم مطهر رضوی را در شروع انقلاب اسلامی تحویل گرفت و در طول دوران مدیریتی خود بناها، رواق ها و صحن های این حرم را به ۵۳ هکتار گسترش داد و برای رفع نیازهای اقتصادی آستان قدس رضوی شرکتهای اقتصادی وابسته به این آستان را راه اندازی کرد.

علم الهدی افزود: این نشان از توان مدیریتی یک روحانی مجاهد است و حال آن که برخی افراد با نگاه به غرب می‌گویند افراد روحانی توان مدیریت را ندارند.

او اضافه کرد: امام خمینی(ره) از ابتدا شعار نه شرقی و نه غربی را با توجه به تجربه وابستگی ایران در زمان گذشته اعلام کرد زیرا وابستگی به شرق و غرب چیزی جز ویرانی برای کشور در پی نداشت و اکنون با استقلال خود توانسته‌ایم بعد از انقلاب روی پا خود بایستیم.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب تلاشهای گذشته برای رسیدن به این استقلال را ندیده‌اند و گمان می‌کنند مشکلات و معضلات معیشتی شکل گرفته به واسطه عدم مدیریت صحیح نظام است و حال آن که اگر به مدیریت کل انقلاب بنگریم متوجه این اشتباه تحلیلی خواهند شد.

علم الهدی در خطبه اول نماز جمعه مشهد هم گفت: از موارد مرتبط با تقوای عملی در کانون زندگی و خانواده، فرزندآوری است و پیشگیری و جلوگیری از فرزندآوری طبق برداشت از قرآن عملی سفیهانه است چرا که زوجین قدرت تصمیم گیری ندارند.

وی افزود: با توجه به آیات قرآن پیشگیری از فرزندآوری، قتل اولاد محسوب می‌شود و یکی از موارد فحشا است.

به گزارش مهر، امام جمعه مشهد با بیان اینکه همان خدایی که نهار و شام شما را می‌دهد شیر خشک فرزندتان را نیز خواهد داد گفت: در تأمین روزی و رزق فرزندانتان باید به خداوند اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *