عباس گودرزی نماینده بروجرد: کالاهای اساسی با ارز دولتی به کشور وارد می شوند و با قیمت آزاد به فروش می روند 

By | ۱۳۹۹-۱۲-۱۶

نماینده بروجرد در مجلس گفت: بازار میوه کشور جولانگاه دلالان شده و ما شاهد اختلاف زیاد قیمت میوه از زمان خرید از کشاورز تا عرضه آن در بازار هستیم.

عباس گودرزی نماینده بروجرد در مجلس یازدهم گفت: وظیفه تنظیم بازار بر عهده دولت است که متأسفانه به درستی به این وظیفه خود عمل نمی‌کند و ما شاهد افزایش قیمت اقلام ضروری مردم به ویژه در روزهای اخیر هستیم.

وی افزود: به عنوان مثال بازار میوه و تره‌بار کشور جولانگاه دلالان شده و ما شاهد اختلاف زیاد قیمت میوه از زمان خرید از کشاورز تا عرضه آن در بازار هستیم.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در استان لرستان، شهرستان بروجرد قادر به تأمین سیب مورد نیاز کل استان و حتی بخشی از نیاز استان‌های همجوار خود نیز هست اما تاکنون شاهد واردات سیب استان برای تامین نیازهای عمومی بوده‌ایم که این نشان‌دهنده وجود دلالان و واسطه‌ها و سود بردن آنها از این موضوع است.

گودرزی خاطرنشان کرد: در اقلام ضروری دیگر همچون مرغ نیست هم افزایش قیمت و حتی صف بستن مردم برای خرید این کالا را می‌بینیم که نشان دهنده بازار آشفته در این بخش است.

وی افزود: در بحث واردات کالاهای اساسی به کشور نباید انحصار وجود داشته باشد و باید این انحصار شکسته شود.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعدادی از واردکنندگان و بازرگانان عنوان می‌کنند که ما حاضریم با ارز خودمان کالا را وارد کنیم و نیازی به ارز دولتی نداریم اما به ما مجوز واردات کالاهای اساسی داده نمی‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ما شاهد هستیم که کالاهای اساسی که با ارز دولتی به کشور وارد شدند با قیمت آزاد در بازار به فروش می رسند؛ باید معلوم شود که مابه‌التفاوت قیمت ارز دولتی با ارز آزاد در بحث واردات کالاهای اساسی به جیب چه کسانی می رود.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *