شماری از شرکت‌کنندگان در تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در تهران بازداشت شدند

By | ۱۳۹۹-۱۲-۱۸

بازنشستگان تأمین اجتماعی روز یک‌شنبه ۱۷ اسفند، برای نهمین بار در دو ماه اخیر، برای اعتراض به شرایط بد معیشتی خود، در تهران و دست‌کم ۱۸ شهر دیگر ایران تجمع کردند.

گزارش‌ها از تهران حاکی است که دست‌کم چهار تن از شرکت‌کنندگان در تجمع روز یکشنبه بازنشستگان تامین‌اجتماعی در تهران به دست نیروهای انتظامی و امنیتی بازداشت شده‌اند.

به گزارش تشکل‌های کارگری و صنفی، اسماعیل گرامی، بازنشسته؛ اسعد مفتاحی، کارگر؛ و کامیار فکور، روزنامه‌نگار؛ از جمله بازداشت‌شدگان هستند.

شاهدان عینی به رادیو فردا گفتند که نیروهای انتظامی و امنیتی همچنین اقدام به ضرب و جرح شدید شماری از بازنشستگان و جوانان شرکت‌کننده در این تجمع کردند. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران حمله به تجمع‌کنندگان و بازداشت تعدادی از آنها را محکوم کرده است.

همزمان با تهران، در دست‌کم ۲۰ شهر دیگر ایران تجمع هایی از سوی بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار شد. تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، سنندج،‌ مشهد، اراک،‌ اردبیل، ساری،‌ رشت و شاهرود برگزار شد. همچنین این تجمع‌ها در اهواز،‌ کرمانشاه، کرج، قزوین، خرم‌آباد، ایلام، یزد، شوشتر، تبریز،‌ کرمان، بجنورد و اصفهان برگزار شدند.

بازنشستگان تأمین اجتماعی، همانند کارگران، خواستار افزایش حقوق به بیش از ۱۲ میلیون تومان، اجرای کامل قانون همسان‌سازی و برخورداری از بیمه تکمیلی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *