انتشار تصاویر و گزارش‌های تکان‌دهنده از انبوه اجساد در غسالخانه اهواز

By | ۱۳۹۹-۱۲-۱۸

با افزایش شدید شیوع کرونا در استان خوزستان در جنوب غربی ایران، گزارش‌ها و تصاویر تکان‌دهنده‌ای از غسالخانه «باغ فردوس» اهواز منتشر شده است. محمد، یکی از کارکنان این غسالخانه به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی گفت چند روزی است که انتقال اجساد قربانیان کرونا به باغ فردوس اهواز زیاد شده است؛ از کودک چند ماهه گرفته تا پیرمرد ۸۵ ساله و نوجوان و جوان در جنسیتهای مختلف.

این غسال ادامه داد: اغلب افرادی که این روزها میهمان ما هستند جوان هستند و همین امر ما را نگران  و افسرده کرده است. این روزها تجربه های تلخی را می گذرانیم و گاهی اوقات ساعتها در غسالخانه مشغول غسل و کفن این افراد هستیم.

خبرگزاری ایسنا نیز روز یکشنبه گزارش داد آرامستان باغ فردوس که بعد از پلیس راه اهواز – سربندر قرار دارد، در سال ۱۳۷۳ احداث شد و حالا محل دفن قربانیان کرونا در خوزستان است. در روزهای اخیر و با توجه به وضعیت هشدار قرمز کرونا در استان خوزستان و بویژه اهواز، مراجعه به این آرامستان بیشتر شده است.

همچنین علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت با انتشار عکس جوانی عزادار در بیمارستان رازی اهواز، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: “هفته پیش مادرش بر اثر کرونا فوت کرده بود. خواهرش هم در مراسم خاکسپاری به کرونا مبتلا شده بود. امروز آوردنش اورژانس، بی‌جان. آنقدر بیماری پیشرفت کرده بود که تلاش برای احیا و بازگشتش هم بی‌نتیجه بود. در کمتر از یک ساعت فوت کرد.”

محمد آرزومند رییس بیمارستان تامین اجتماعی اهواز گفت: با توجه به حجم بالای مراجعان، تمام تخت های بخش آی سی یو بیمارستان پر هستند و این امر موجب شده عده ای از بیماران را در بخش اورژانس بستری کنیم.

وی افزود: قطعا وقتی مازاد بر ظرفیت بیمارستان بیمار پذیرش کنیم ریسک آلودگی پرسنل و پرستاران بالاتر می رود و این موضوع کادر درمانی ما را دچار مشکل می کند. اگر یک پرستار به بیماری مبتلا شود به مدت ۲ هفته او را در اختیار نداریم و کارمان سخت تر می شود.

آرزومند روز یکشنبه در گفت و گو باایرنا بیان کرد:تاکنون حدود ۳۰ نفر از کارکنان بیمارستان به کرونا مبتلا شده‌اند و چندی پیش یکی از ماماهای این بیمارستان جان خود را از دست داد.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان شامل اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، شوشتر، شادگان، ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، هویزه و رامهرمز به عنوان شهرهای قرمز کرونایی استان خوزستان هستند و هشت شهرستان دیگر هم در وضعیت نارنجی بوده و تنها هشت شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان سرعت گسترش ویروس کرونا در شادگان ، خرمشهر و آبادان را نگران کننده اعلام کرد و گفت: روند بستری بیماران‌ کرونایی در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان همچنان صعودی است.

شکرالله سلمان‌زاده یکشنبه با بیان اینکه  ۲۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان بستری هستند افزود:.در ۲۴ ساعت گذشته از ۳۴۵ نمونه آزمایش کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان ابتلای ۱۳۹ بیمار به کووید۱۹ تایید شد.

وی تعداد افراد مبتلا به کرونا در شهرستان شادگان را ۶۰ بیمار و بیشترین تعداد در جنوب غرب خوزستان اعلام کرد و افزود: ۵۶ بیمار هم در آبادان و ۲۳ بیمار در خرمشهر با این بیماری درگیر هستند. در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی در آبادان و یک بیمار کرونایی دیگر در شادگان جان خود را از دست دادند
رادیو فرانسه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *