حمله به یک کشتی تجاری ایران در شرق مدیترانه

By | ۱۳۹۹-۱۲-۲۲

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، کشتی ایرانی «شهر کرد نفت» در شرق مدیترانه هدف حمله قرار گرفت و اسرائیل، هرگونه ارتباط با حمله به کشتی ایرانی را انکار کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در ابتدای ماه جاری، مستقیماً ایران را به هدف قرار دادن یک کشتی اسرائیلی در آب‌های خلیج در سواحل عمان در اواخر ماه گذشته متهم کرد و تهران نیز در پاسخ، هر گونه دست داشتن در این حمله را نفی کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی که از تلویزیون دولتی پخش شد، تأکید کرد که تهران، ادعاهای اسرائیل مبنی بر دست‌داشتن در انفجار کشتی را به شدت رد می‌کند. خطیب‌زاده گفت: «ما این اتهام را به شدت رد می‌کنیم … امنیت خلیج برای ایران بسیار مهم است.»

از سوی دیگر، یک وزیر اسرائیلی به رویترز تأکید کرد که ایران از مین‌های دریایی برای حمله به کشتی، استفاده کرده ‌است.

نتانیاهو پیشتر گفته بود که «این حمله، کارایران بود» و این کشور را «بزرگترین دشمن اسرائیل» خواند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل به این حادثه پاسخ خواهد داد یا نه، اظهارات قبلی خود را در رابطه با قصد خود برای جلوگیری از توسعه توانایی‌های هسته‌ای ایران، تکرار کرد.

منابع نظامی اسرائیلی تأکید کردند که تل‌آویو در حال بررسی پاسخ به حمله به کشتی است، زیرا این اقدام، زیر پا گذاشتن خطوط قرمز از سوی ایران در حمله به یک هدف غیرنظامی است.

این منابع احتمال دادند که این حملات در آغاز ماه، در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل به مراکز نظامی وابسته به ایران در دمشق بود.
العربیه فارسی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *