مجتبی ذوالنور, رئیس کمیسیون امنیت ملی: رئیس جمهور در ایران مثل کمک خلبان است

By | ۱۳۹۹-۱۲-۲۶

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در قانون اساسی ولی فقیه شخص اول مملکت و فصل‌الخطاب است. ولی گسترده‌ترین حیطه مدیریتی را رئیس جمهور دارد. در مقام مثال رهبری مانند خلبان و رئیس جمهور مانند کمک خلبان است و کمک خلبان نباید تعارض عملی نسبت به خلبان داشته باشد.

فارس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گسترده‌ترین حیطه مدیریتی را رئیس جمهور دارد، گفت: کلید اصلی و محور اساسی جبهه مقابل در انتخابات پیش رو مسئله مذاکره است.

مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همایش دانشجویی ـ مردمی بن بست تکرار که عصر امروز در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد؛ گفت: در قانون اساسی ولی فقیه شخص اول مملکت و فصل‌الخطاب است. ولی گسترده‌ترین حیطه مدیریتی را رئیس جمهور دارد. در مقام مثال رهبری مانند خلبان و رئیس جمهور مانند کمک خلبان است و کمک خلبان نباید تعارض عملی نسبت به خلبان داشته باشد.

ذالنور افزود: کلید اصلی و محور اساسی جبهه مقابل در انتخابات پیش رو مسئله مذاکره است. هم از طریق تطمیع ملت به مذاکره و هم از طریق تهدید به جنگ، جریانات به دنبال مطرح کردن مجدد موضوع مذاکره هستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در صورتی جبهه انقلاب پیروز می‌شود که وحدت حاصل بشود. ما در صورتی که به گزینه نمره ۱۰۰ بچسبیم که اقبال ندارد به صفر سقوط می‌کنیم. پس باید سراغ نمره بعدی برویم و شاید برخی علایق‌مان را هم باید کنار بگذاریم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد طرح شفافیت گفت: در مجلس قبل سه طرح یکی از طرف دکتر فتحی و دکتر دلیگانی مطرح شد که مجموعا حدود ۲۰۰ رای آورد.

وی افزود: بنده هم طرحی دادم که با آن دو طرح تفاوت‌هایی داشت. از جمله موارد حضور و مرخصی‌های نماینده در مجلس، مشارکت نماینده در مباحث و لوایح مختلف و در آخر به مسئله نوع رأی که موافق یا مخالف بودن است، می‌پردازد که فوریت آن‌ها به شرایط مختلف رأی نیاورد.

ذالنور گفت: این طرح در مجلس فعلی هم به نظرم رأی نمی‌آورد. استدلال برخی دوستان هم مثلاً این است که درست است طرح خوبی است ولی مگر هر کار خوبی را باید انجام داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *