نسرین ستوده، یکی از چهار نامزد برگزیده‌ی جایزه «سیمون وِی»، در «جام زنان فرانسه»

By | ۱۴۰۰-۰۱-۰۳

نسرین ستوده، وکیل مدافع و زندانی سیاسی، در پنجمین «جام زنان فرانسه»، بعنوان یکی از چهار نامزد برگزیده برای دریافت «جایزه سیمون وِی» انتخاب شد. جایزه سیمون وی، برای ادای احترام به سیمون وی، وکیل و سیاستمدار فرانسوی و یکی از مدافعان حقوق زنان، به زنانی که اقدامات آنان همراه با «نوآوری، خلاقیت، همبستگی یا شجاعت» بوده است، اهدا می‌شود.

به گزارش رادیو فرانسه، جایزه سیمون وی، به گفته برگزارکنندگان جام زنان فرانسه، به زنان ساکن استان «ایل‌دوفرانس» یا زنانی که اقدامات آنان در راستای خدمت‌رسانی به این منطقه بوده است، اهدا می‌شود. پاریس، پایتخت فرانسه، مرکز استان ایل‌دوفرانس است.

شورای شهر پاریس، در بهار دو سال پیش (۲۰۱۹)، شهروندی افتخاری پاریس را به نسرین ستوده، وکیل مدافع و زندانی سیاسی، اهدا کرد.

سیمون وی، وکیل و سیاستمدار فرانسوی بود. این فعال حقوق زنان، با به راه انداختن کمپین‌هایی، زمینه برای قانونی کردن سقط جنین در فرانسه در سال‌های ۱۹۷۰ را فراهم کرد.

از میان ۳۲ نامزد زن معرفی شده برای پنجمین دوره جام زنان فرانسه، چهار تن از نامزدها بعنوان نامزدهای نهایی، برگزیده شدند. این زنان بدلیل اقدامات خود که همراه با «نوآوری، خلاقیت، همبستگی یا شجاعت» بوده است، برای دریافت جایزه سیمون وی، در پنجمین دوره جام زنان فرانسه از سوی هیات داوران در استان ایل‌دوفرانس برگزیده شدند.

پایگاه اینترنتی استان «ایل‌دوفرانس» در معرفی چهار چهره برتر این جام، از نسرین ستوده، بعنوان وکیل مدافع و زندانی سیاسی کنونی که با اقدامات صلح‌آمیز برای اجراء حقوق بشر در کشورش فعالیت کرده است، نام برده است.

هیات داوران ایل‌دوفرانس، پس از اعلام اسامی چهار نامزد نهایی جایزه سیمون‌ وی، تعیین برنده نهایی را به رای عموم گذارده است.

علاقمندان تا روز ۱۱ فروردین/۳۱ مارس، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی «ایل‌دوفرانس» به یکی از نامزدهای جایزه سیمون وی رای دهند.

برای رای دادن به نسرین ستوده، ‌پس از فشردن بر روی لینک زیر، به قسمت مربوط به معرفی نسرین ستوده رفته، بر روی واژه «VOTER» کلیک کنید. سپس بر روی گزینه «J’envoie mon vote» بفشارید. در صفحه دیگری که گشوده می‌شود، آدرس ایمیل و نام خود را وارد کرده و سپس رای خود را نهایی کنید.

برای رای دادن به نسرین ستوده به این آدرس بروید:

https://www.iledefrance.fr/vote-ellesdefrance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *