مدیرکل امور مرزی: مرز‌های زمینی ایران و عراق تا ۱۵ فروردین بسته است

By | ۱۴۰۰-۰۱-۰۵
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اعلام توقف تردد مسافری از مرز‌های ایران و عراق تا ۱۵ فروردین، گفت: این تصمیم براساس درخواست وزارت بهداشت و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شده است.

یکی از گذرگاه‌های مرزی میان عراق و جمهوری اسلامی در غرب ایران

به گزارش ایرنا، حسین قاسمی درباره اخباری مبنی مراجعه تعدادی از هموطنانمان به مرز مهران برای ورود به عراق جهت زیارت عتبات عالیه که به آن‌ها اجازه خروج داده نشده است، گفت: بعد از بحث افزایش بیماری در استان خوزستان و اعلام وزیر بهداشت مبنی بر این که کرونای انگلیسی از کشور عراق وارد استان خوزستان شده است، درخواستی مبنی بر توقف تردد‌های مسافری از مرز‌های مشترک ایران با عراق مطرح شد که از همان زمان تردد‌ها را محدود کردیم و بر همین اساس تردد مسافری زیارتی متوقف شد.

وی ادامه داد:، اما اگر اتباع ایرانی در عراق بودند که به مرز مراجعه می‌کردند یا برعکس اتباع عراقی که در ایران بودند به مرز مراجعه می‌کردند امکان عبور داشتند.

مدیرکل امور مرزی گفت: اخیرا استاندار ایلام درخواستی داشتند که با توجه به روند افزایش بیماری در کشور عراق توقف مسافری در مرز مهران تا ۱۵ فروردین ادامه پیدا کند که بر همین اساس دستور وزیر کشور و فرمانده قرارگاه را به استانداری ایلام و ۴ استانی که با عراق مرز مشترک زمینی داشتند ابلاغ کردیم.

قاسمی یادآور شد: البته در این ابلاغیه تاکید شده که اگر افرادی به منظور کار، همچون کار‌های مهندسی و پیمانکاری بخواهند به کشور عراق یا اقلیم عراق مراجعه کنند با بررسی مستندات امکان خروج یا ورود برای آن‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: بنابراین به غیر از این دو دسته که استثنا هستند دیگر تردد‌ها مسافری متوقف شده است. البته مباحث تجاری هم در چارچوب پروتکل‌های خود در حال انجام است.

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وزارت کشور بار دیگر یادآوری کرد: بنابر اخبار واصله تعدادی از هموطنان برای سفر زیارتی به مرز مهران مراجعه کردند و به آن‌ها اجازه خروج داده نشد که این امر براساس تصمیمات قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفت و این روند تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و بعد از آن مجددا بررسی می‌شود و مطابق با شرایط تصمیمات جدید اتخاذ می‌شود.

وی با تاکید بر این که افراد صرف داشتن ویزا نمی‌توانند از کشور خارج شوند، گفت: هموطنان از مراجعه به مرز خودداری کنند و سفر خود را به زمان دیگر موکول کنند تا روند بیماری هم در ایران و هم در عراق کاهش پیدا کند تا خطری هموطنان را تهدید نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *