افزایش سرقت تلفن همراه در کشور

By | ۱۴۰۰-۰۱-۰۵

این روزها بازار گوشی‌قاپی آنقدر داغ شده و مالباخته‌های گوشی‌های همراه آنقدر زیاد شده‌اند که دیگر صحت‌سنجی آن نیاز به آمارهای رسمی ندارد، کافی است نیم نگاهی به اطرافمان بیندازیم، کم نیستند افرادی که تجربه یا روایتی از سرقت گوشی تلفن همراهشان در پس زمینه ذهن‌شان ثبت شده است و سارقان داغ مالباختگی را بر دل‌شان گذاشته‌اند.

به گزارش همدلی، «روح‌الله» چند هفته پیش، در حال چک کردن تلفن همراهش در خیابان آزادی بود که یک موتور سوار گوشی‌اش را از دست‌اش می‌قاپد، نیما در خیابان فاطمی در حین اسنپ گرفتن، گوشی‌اش را از پشت سر می‌زنند، اما داستان سرقت گوشی «آسو»از همه غم‌انگیزتر است. او که از سرخیرخواهی مسافر ایستاده در زیر باران را از ابتدای خیابان مطهری سوار و بدون کرایه به مقصد سیدخندان می‌رساند، گوشی‌اش به سرقت می‌رود، مسافر بعد از رسیدن به مقصد گوشی تلفن آسو را با خود می‌برد تا هم تعریف خود را از مسافر به سارق مسافرنما تغییر دهد و هم نشان دهد که جواب خوبی، همیشه خوبی نیست. اما در این میان بخت با «محسن» یار بود، او هنگامی که نزدیک درب دانشگاه محل تحصیل‌اش تلفن همراهش به سرقت می‌رود، با شجاعت و شهامت مثال زدنی که در بین قوم کرد عمومیت دارد، توانست گوشی‌اش را نه تنها از سارق‌ها پس بگیرد، بلکه حتی آنان را با کمک مردم دستگیر و تحویل پلیس انتظامی دهد.

علاوه بر تجربه‌های اعضای تحریریه همدلی، موارد دیگری از این قبیل نیز به اطلاع  رسیده است. مواردی که از سرقت گوشی همراه حکایت دارد. «سارا» در خیابان ولیعصر با تهدید چاقو گوشی‌اش را می‌دزدند. ، گوشی تلفن همراه «مهدی» را زمانی که داخل ماشین و در حال صحبت کردن با تلفن است، از چنگ‌اش در‌می‌آورند.

این روزها سارقان عموما با استفاده از موتور‌سیکلت، قاپیدن گوشی ازدست یا جیب، موبایل‌های هوشمند شهروندان را سرقت کرده و سپس به راحتی در برخی بازارهای موبایل به فروش می‌رسانند، سارقان راهکارهای جدیدتر و البته پرخطر‌تری را نیز به کار می‌بندند. سرقت با استفاده از اسپری‌های اشک آور، سرقت گوشی با تهدید چاقو و حتی در برخی از موارد سرقت گوشی با تهدید اسلحه صورت گرفته است. افزایش آمار سرقت‌های موبایل لزوم برخورد با سارقان و به خصوص مالخرها را یادآور می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *